Според данните от първото издание на обзора ни „Потребителският кредит на българина“, за периода май – ноември 2015 година, най-често клиентите ни търсят заем за ремонт на дома, обединяване на задължения и пари в брой.
Целта на анализа е да предостави информация за потребителското кредитиране в България, базирана на представителна извадка от запитванията за кредит, получени от компанията ни. Представяме ти най-интересното от него:
Най-финансираните проекти са…
Данните показват, че най-често българите са кандидатствали за потребителски кредит за ремонт на дома. Проектите им включват различни дейности като: вътрешни ремонти, изолация, смяна на дограма, поправка на покрива и други.
На второ място са кредитите за обединяване на задължения. Техният максимален размер от 30 000 лв. дава възможност за обединяване на няколко плащания към различни финансови институции.
Получаването на пари в брой за финансирането на проекти е третата най-често посочвана причина за кандидатстване за потребителски кредит.
Покупката на кола с автокредит е на четвърто място. След него се нареждат кредитите за лечение, покупка на обзавеждане, почивки, ремонт на автомобила, образование и семейни поводи.
Най-често търсената сума е…
Търсените суми варират в зависимост от нуждите и проектите на клиенти ни. Кредитът за обединяване на задължения е с най-висока средна стойност – 5 325 лв. Това е така, защото често клиентите ни обединяват няколко заема, вноски по кредитни карти или покупка на стока на изплащане.
На второ място по този показател са заемите за покупка на автомобил със средна стойност 4 776 лв. Според данните с него клиентите ни не само купуват новата си кола, но и финансират първоначален преглед, ремонт, покупка на нови гуми и всички останали разходи, като такси за прехвърляне и застраховки.
Средната сума на кредитите за ремонт е 4 056 лв., а при заемите за пари в брой – 3 203 лв. С потребителски кредит са финансирани и медицински услуги, като тяхната средна стойност е 2 832 лв.
Най-често клиентите кандидатстват за кредит чрез…
Над 55% от клиентите ни са отправили запитване за потребителски кредит, като са използвали алтернативни канали за кандидатстване като интернет и телефон. Не е учудващо, че най-активни в ползването на тези иновативни канали са хората под 29 години. 35,49% от тях са кандидатствали през интернет, а 30,57% по телефона.
В групата 30-59 години около 35% са кандидатствали по телефона, а малко над 20% – онлайн. Най-консервативни са клиентите над 60 години. Близо 70% от тях предпочитат посещение в офис на компанията или при кредитен консултант в магазин.
Като лидер на пазара на потребителско кредитиране в страната, компанията ни разполага с огромен обем ценна и интересна информация.
Така ще помогнем на клиентите да планират по-добре своите бъдещи проекти на базата на търсенето и опита на други хора.