HR Лидерите на България пред Economy.bg: Йорданка Костова, Директор ,,Управление на таланти и работодателски бранд“ в Пощенска банка
HR Лидерите на България пред Economy.bg: Йорданка Костова, Директор ,,Управление на таланти и работодателски бранд“ в Пощенска банка
Провокирам хората да идват щастливи на работа и да се прибират щастливи вкъщи - това споделя Йорданка пред Economy.bg
В рубриката „HR лидерите в България“ разказваме за лидерите – хората, които са в основата на успеха, хората, които могат да мотивират околните със своя опит и виждания. Връщаме ги назад в тяхното минало, към първата им работа, какво ги е мотивирало да поемат по този път и да достигнат до тази позиция. Разказват за своите перипетии, на какво са ги научили и отговорността им днес.
Йорданка Костова е Директор „Управление на таланти и работодателски бранд“ в Пощенска банка. Тя е възпитаник на Американския университет в Благоевград със специалности „Бизнес администрация“ и „Икономика“ и има над 10 години опит в банковата сфера. Професионалния си път извървява изцяло във финансовия и банковия сектор, сферата на човешките ресурси, в частност привличането на таланти и грижата за работодателския бранд. Тя стои в основата на ключови проекти с фокус върху грижата за развитието на служителите, както и свързани с различни иновации за подобряване и персонализиране на цялостното позитивно преживяване на кандидати и служители.
Разкажете ни за Вашето образование и първата Ви работа.
Пътят на кариерното ми развитие е нестандартен предвид настоящата ми позиция. Завърших Американския университет в Благоевград с идеята да се развивам в посока маркетинг, но фокусът ми бързо се измести към финанси. Започнах работа в една маркетингова агенция, а впоследствие във финансова институция. В един момент осъзнах, че много обичам да работя с хора, лесно ги предразполагам да ми споделят своите казуси, за да търсим решения заедно, и така се насочих към Човешки ресурси“.
Как започнахте в Пощенска банка?
В Пощенска банка започнах, впускайки се в поредното за мен предизвикателство – бях мениджър в ключов стратегически проект за банката, а именно по придобиването на Банка Пиреос през 2019 г. Това беше един много динамичен и интересен опит, който ми даде възможност да опозная в детайли продуктите, процесите и системите в Пощенска банка. При това трето сливане на банката с нова компания ясно съзрях необходимостта от изграждане на звено с фокус върху работодателската марка, което да се грижи за културата, за приобщаването на хората, така че всички наистина да се чувстват по-спокойни и част от едно цяло, да имат желание да си помагат и да се подкрепят.
Какви са Вашите отговорности днес?
Текущата ми позиция обхваща цялото служителско преживяване: привличането на кандидатите, тяхното наемане, въвеждащото и последващо обучение и развитие на служителите, тяхното кариерно консултиране, оценяване, грижата за отделния човек и екипите на цели звена, включително баланса между работа и личен живот, ангажирането и участието на колегите в различни инициативи на банката, като цяло всичко, което влиза в широкия обхват на Управление Човешки ресурси. Имаме и звено, което през цялото време анализира процесите, през които преминава един служител, с цел тяхното оптимизиране и подобряване на цялостното служителско преживяване. Инвестираме много в дигитализация и автоматизиране на процеси и това ни позволява да посвещаваме повече време на безценното общуване и личен контакт с хората в компанията. Така ги приобщаваме по-успешно и към нашите инициативи, насочени към корпоративна социална отговорност, опазване на околната среда, менторство, споделяне на знания, доброволчество и подкрепа за различни каузи.
Цялото интервю можете да прочетете в сайта на Еconomy.bg.