Новото издание на годишната ни класация „Топ 10 на изплащане” е на лице. Рейтингът показва какви са тенденциите в търсенето на стоки на изплащане.
Според данните от класацията търсенето на умни телефони на изплащане нараства с близо 40% на годишна база. Освен това потребителите са готови да похарчат повече пари за смарт телефон. През 2014 г. най-търсеният модел е струвал около 600 лв., а победителят за миналата година е на цена над 1000 лв.
Смарт телефонът срещу телевизора
Новото издание на класацията показва, че потребителите са склонни да похарчат повече пари за последен модел телефон, отколкото за телевизор. Доказателство за това е, че цената на най-търсения смартфон е 1300-1400 лв., докато победителят в категория „Телевизори” струва 970-1 020 лв. Освен това, търсенето на смартфони нараства, докато на телевизори намалява с 19,45% на годишна база. Въпреки този спад, телевизорът все още е лидер в класацията „Топ 10 на изплащане”.
Лаптопът и таблетът залязват
Все повече хора активно използват мобилните си телефони за „сърфиране“ в онлайн пространството. Ето защо търсенето на лаптопи и таблети намалява. Потребителите предпочитат да инвестират повече средства в покупката на смартфон, отколкото на лаптоп или таблет. Данните показват, че цената на най-търсения преносим компютър е два пъти по-ниска в сравнение с най-желания мобилен телефон.
През последните две години броят на молбите за покупка на изплащане на таблети намалява. За 2015 г. търсенето е спаднало с 38,8% на годишна база. Това се обяснява с нарастващите възможности, размери и приложения на смартфоните.
Търсенето на климатици нараства
Напред в рейтинга се придвижиха и климатиците. Търсенето на тези продукти нарастна с 24,4% на годишна база. Така те вече са на 6-та позиция, след като година по-рано бяха 9-ти. Това показва, че все повече хора се отопляват с климатици поради растящите цени на парното и поради подобрените характеристики на този тип техника, най-вече по отношение на консумацията на енергия.
Класацията „Топ 10 на изплащане” потвърждава тенденцията за все по-голямото развитие на мобилната комуникация и колко важна ще е тя не само за потребителите, но и за търговците.