Българите станаха онлайн купувачи – ръст от 23,4% на заявленията за покупки на изплащане през интернет.
Това показва, че много бързо адаптирахме потребителските си навици към новата ситуация с коронавируса и започнахме да използваме удобните, и най-вече безопасни, дистанционни канали за покупка.
Изолацията вкъщи ни накара да търсим нов лаптоп, за да можем да работим и учим от дома. През първата половина на годината броят на заявленията за финансиране на покупката на такива устройства нарасна с 50,6%.
От своя страна, пандемията доведе до спад на заявленията за финансиране на покупка на стоки на изплащане. Той беше най-значителен през месеците март – 20,4% и април – 16,6%, в сравнение със същите месеци на 2019 г.
Това са част от основните изводи от юбилейното 20-то издание на класацията „Топ 10 на изплащане“, която се издава редовно от БНП Париба Лични Финанси в България от 2011 г. Нейната цел е да представи ясна картина на потребителското търсене като класира най-търсените модели сред 10-те най-търсени групи продукти на базата на заявленията, подадени към компанията.
Новото издание е базирано на заявленията за финансиране на покупката на стоки на изплащане, получени в периода януари-юни 2020 г. Около 50% от тях бяха за най-търсените стоки.
Българите станаха онлайн купувачи
Кризата доведе до значителен ръст на използването на иновативни онлайн инструменти и канали. Тази тенденция се доказва от ръста от 23,4% на онлайн заявленията за покупка на стоки на изплащане през първото полугодие на 2020 г. Очевидно хората търсеха безопасни и в същото време удобни начини за покупка на стоките, от които се нуждаят и затова избираха продукти и ги купуваха изцяло онлайн.
Ръстът на покупките на изплащане през интернет беше подкрепен и от иновативния процес за дистанционно подписване на договор на БНП Париба Лични Финанси, благодарение на който клиентът може да пазарува на изплащане онлайн, да бъде одобрен за кредит и да подпише договор в рамките на по-малко от 20 минути, а стоката да бъде изпратена от търговеца още на следващия ден.
Кризата ни накара да търсим нов лаптоп за работа или учене
Стоката, която отбеляза най-значителен ръст по отношение на броя на заявленията през първата половина на 2020 г., е лаптопът. Експертите на БНП Париба Лични Финанси обясняват тази тенденция с необходимостта да се работи или учи от дома.
През първото шестмесечие на 2020 г. българите подадоха с 50,4% повече молби за финансиране на такива продукти в сравнение със същия период на 2019 г.
5 от 10 стоки са по-евтини
В новото издание на класацията „Топ 10 на изплащане“ 5 от най-търсените стоки са по-евтини в сравнение с победителите от първата половина на 2019 г. Това са пералните, обзавеждането за спалня, матраците, хладилниците и готварските печки.
В същото време характеристиките на най-търсените модели са близки до тези година по-рано. Обясненията за тази тенденция са, че промоциите по време на кризата се отразиха върху средните цени и, че в стремежа си да спестят пари хората предпочитаха сравнително по-стари модели, а не най-новите.
Най-значително беше отчетено при средната цена на обзавеждането за спалня. Най-търсеният модел през първата половина на 2020 г. струва 600-650 лв., а година по-рано средната цена беше 850-900 лв. Средната цена на хладилниците се понижи от 730-780 лв. през 2019 г. до 600-650 лв. Готварските печки са по-евтини с близо 100 лева и средната цена на най-търсения модел през последните 6 месеца е 700-750 лв.
Припомняме ти какви стоки си купихме на изплащане през 2019 г. и коя беше най-търсената стока миналата година в класацията „Топ 10 на изплащане“ на БНП Париба Лични Финанси.