Резултатите от шестото издание на „Потребителският кредит на българина“ показват оптимизъм, който продължава да расте.
Голямото проучване на групата BNP Paribas Personal Finance-Observatoire” показа ясно, че повечето европейци и особено българите, са оптимистично настроени за бъдещето и имат намерение да харчат повече тази година.
Новото издание на обзора “Потребителският кредит на българина” също подкрепи това наблюдение. БНП Париба Лични Финанси има портфолио от над 1,5 милиона клиенти и се счита за показателен за българския пазар.
Българите кандидатстват най-често за потребителски кредити за ремонт на дома, обединяване на задължения и покупка на употребяван автомобил. Обзорът обхваща периода от ноември 2017 до април 2018 и включва продукти за финансиране на различни проекти - от цялостен ремонт на дома до покупка на стоки на изплащане.
Изненадата в обзора тази година е, че дамите на възраст 40-49 години кандидатстват за най-големите потребителски кредити. Това е знак, че българските жени имат важна роля при вземането на решенията за кредит в семейството. Като цяло, хората от възрастовата група 40-49 кандидатстват за най-висока средна сума, която е 6 782 лева за представителите на групата, като средната сума на молбите на жените на тази възраст е 7 030 лева. Очевидно, в тази възрастова група се намират хората с най-голяма покупателна сила и доходи в България.
Друга важна тенденция е, че в последните шест месеца средната сума на молбите за потребителски кредити нарасна с 12% в сравнение с година по-рано. Според експертите на компанията това е показател за все още растящ оптимизъм и ръст на потреблението.
Дамите финансират семейни тържества и обучения, а мъжете – покупка на кола и ремонта ѝ
Жените по-често взимат финансови решения, свързани с дома и семейството. Знаем, че решенията за обзавеждане на дома и освежителни ремонти се взимат обикновено от жените. Кандидатите за кредити го потвърждават: жените кандидатстват най-често за потребителски кредити за ремонт на дома, обединяване на задължения, пари в брой и покупка на обзавеждане.
Дамите организират и семейните тържества- 62,3% от молбите за финансиране са били подадени от жени. На втора позиция сред целите на кредитите е лечение с 60,53% от молбите, а на трета са кредитите за образование – 57,12% от молбите.
В същото време не е изненада, че мъжете кандидатстват по-често от дамите за потребителски кредити за финансиране на ремонти на коли, като са подали 79,5% от заявките за такива проекти. На второ място при господата е покупката на употребяван автомобил – 70% от молбите.
Не се наблюдава значителна разлика между броя на заявките за потребителски кредити, подадени от мъжете и от жените. През последните шест месеца, 53,1% от заявките бяха подадени от мъже, а 46,9% - от дами.
Можеш да научиш какво показа миналогодишното издание на обзора, а ако желаеш да финансираш проектите си, лесно е да направиш първата стъпка онлайн на сайта на БНП Париба Лични Финанси.