За десети пореден път изготвихме рейтинга „Топ 10 на изплащане”, който отразява тенденциите в търсенето на стоки, закупени с потребителски кредит.
За да подготвим новото издание, изследвахме исканията за финансиране на близо 180 000 стоки през първата половина на 2015 г. За целта на класацията ги групирахме по продукти, преброихме ги и анализирахме, и така определихме 10-те най-търсени групи продукти у нас. По същия метод изведохме и най-търсените модели във всяка група.
Основни тенденции
В новото издание на класацията се откроиха три основни тенденции.
На първо място се вижда, че с ръст от 60% в търсенето, смартфоните завземат пазарен дял от таблетите и лаптопите.
Друг основен тренд засяга телевизорите. През първото полугодие на 2015 г. потребителите купуваха по-малки телевизори, но задължително със „смарт” функционалности като връзка с интернет, онлайн гледане на видео и комуникация.
Третата отчетлива тенденция е засиленото търсене на стоки за дома като бяла техника и мебели.
В текущата публикация за първи път се появиха холните секции. Те заеха своето, засега последно, място наред с традиционни участници в рейтинга като перални, хладилници, дивани и обзавеждане за спалня.
Разбира се, всеки топ модел е представен със своите основни характеристики. Например, топ моделът телевизор се описва по параметри като: цена, размер на екрана, разделителна способност и др. С цел да бъде спазена бизнес етиката, в класацията не се споменават марки.
Показателен за пазара рейтинг
Класацията „Топ 10 на изплащане” от БНП Париба Лични Финанси може да се счита като показателна за пазара у нас, тъй като компанията е лидер в сектора на потребителско кредитиране.
Очаквайте следващото издание през януари 2016 г.