Обръщаме поглед към златните страници от нашата история.
Обръщаме поглед към златните страници от нашата история, за да продължим уверено напред и заедно да посрещнем предизвикателствата на бъдещето.
„БНП Париба Лични Финанси“ е само малка част от голямото семейство на „БНП Париба“ - най-голямата финансова група в Еврозоната, представена в 71 държави на територията на 5 континента.
В навечерието на рождения ден на БНП Париба Лични Финанси, България, отиваме назад във времето, за да проследим най-интересните моменти от 67-годишната история на банката, която още от основаването си е посветена на намирането на ефективни решения за нуждите на своите клиенти.
Всичко започва с един изключителен човек - Жак де Фуше, предприемач с ясна визия за бъдещето, който основава една от най-големите финансови институции в Европа след Втората световна война.
През 1954 г. е създадена „La Compagnie Française d'Epargne et de Crédit“ (Френска спестовно-кредитна компания, специализирана в предоставянето на дългосрочни ипотечни кредити), а през 1956 г. „La Société d'Etudes et de Gestión des Centers d'Equipement“ (Дружество за търговски проучвания в сферата на инвестициите). Тези две компании се сливат със „Union de Crédit pour le Bâtiment“ (Кооперация, финансираща строителството), създаден през 1951 г. и със „Cetelem“, за да бъде създадена нова компания през юли 1959 г. – „Compagnie Bancaire“ (Банкова компания), която през 1961 г. започва да бъде търгувана на Парижката фондова борса.
През 1965 г. „Cetelem“ отново се проявява като пионер в сферата на финансовите услуги и предлага „Кредит в джоба“ – нова концепция за кредитна карта, свързана с револвиращ кредит, при който всяко усвояване, в зависимост от размера, променя месечната вноска, която трябва да бъде платена, като по този начин се дава началото на първата кредитна карта във Франция.
През 1973 г. се полага началото и на „Compagnie d'Assurance et d'Investissement de France“ – „Cardif“ (Френска застрахователна и инвестиционна компания), която предоставя услуги в областта на застраховането.
1985-та е годината, когато е създаден „L'Observatoire Cetelem“ (Cetelem Обсерватория) – центърът за икономически проучвания и изследвания, чиято амбициозна цел е да установи и анализира тенденциите, които оказват влияние на потреблението в страните от Европейския съюз. Вече 35 години банката споделя своя опит и информация в областта на потребителското кредитиране както със своите клиенти, така и с бизнес партньорите си, за да им бъде от полза при реализацията на техните планове и цели.
От 23 май 2000 г., след серия от корпоративни сливания, Cetelem става част от „БНП Париба“ - една от 10-те най-големи банки в света, чиято история е неразривно свързана с тази на Европейската икономика. Корените на групата „БНП Париба“ могат да бъдат проследени до далечната 1848 г., когато на бял свят се появяват „предците“ на банката - „Comptoir d'escompte de Paris“ и „Comptoir National d'escompte de Мulhouse“.
През 2004 г. във Франция се ражда симпатичният и приятелски настроен талисман, с който компанията иска да даде човешки образ на своята политика за отговорно кредитиране.
Замислен да устои във времето, героят на банката е плод на творческите усилия на кръгла маса, състояща се от потребители, клиенти на институцията и експерти от банковия сектор, които избират един от над 250-те прототипа.
От 2006 г. насам той е официален символ на „БНП Париба Лични Финанси“ по целия свят, като по този начин се превръща в посланик на споделяните от компанията ценности – отговорност, ангажираност, грижа за клиента и прозрачност. Независимо от културното многообразие между 33-те страни, в които е представен, талисманът на „БНП Париба Лични Финанси“ подчертава човешките взаимоотношения, които компанията поддържа със своите клиенти.
Банковата група на „БНП Париба“ оперира в България от 1994 г. От установяването си на българска територия „БНП Париба Лични Финанси“ се утвърждава като безспорен лидер на кредитния пазар с над 4 милиарда лева отпуснати кредити и повече от 1,5 милиона клиенти, като над 800 000 от тях са ползвали продуктите на банката повече от веднъж. Финансовите услуги на банката се предлагат в широката ѝ търговска мрежа, състояща се от близо 2 500 обекта и 45 търговски офисa в цялата страна, като сърцето на компанията са близо 1000-те служители, които вече 19 години дават най-доброто от себе си, за да оправдаят доверието на нашите клиенти и да им помогнат за реализирането на техните проекти.