За пети път представяме обзора "Потребителският кредит на българина". Новото издание обхваща периода април-октомври 2017 година и има за цел да покаже какво е състоянието на потребителското кредитиране.
Последният обзор на БНП Париба Лични Финанси показва, че българинът кандидатства за по-големи потребителски кредити.
Най-финансирани проекти
Според новото издание на обзора, българите най-често кандидатстват за потребителски кредити за ремонт на дома, обединяване на задълженията и покупка на употребяван автомобил. Тези проекти са близо 80% от запитванията, получени от БНП Париба Лични Финанси.
Сред целите в топ 10 попадат и пари в брой, покупка на обзавеждане, лечение, ремонт на дома, семейни тържества и образование. За всеобща изненада, финансирането на екскурзии и почивки влезе в топ 10, измествайки плащането на сметки.
Броят на молбите за кредити за ваканции отбеляза ръст в сравнение с периода ноември 2016 г. - април 2017 г.
Мъжете, жените и техните кредити
Данните на БНП Париба Лични Финанси, България показват, че мъжете и жените са почти еднакво активни при кандидатстването за потребителски кредит – 51,4% срещу 48,6%. Силната половина най-често кандидатства за кредити за покупка на употребяван автомобил (69% от молбите за финансиране на коли). Близо 64% от молбите за кредит с декларирана цел образование са подадени от дамите. Над 63% от посочилите като причина за кандидатстването медицинско лечение също са жени.
Наблюдава се относително равенство между мъжете и жените при кандидатстване за финансиране на покупка на обзавеждане, обединяване на задължения и пари в брой.
Според експертите на компанията, отбелязаните ръстове в сумата на потребителските кредити и повишаването на броя на молбите за ваканции е знак, че потреблението расте, а българите се стремят да повишат стандарта си на живот.
С ускоряването на икономиката, хората стават все по-спокойни по отношение на личните си финанси и кандидатстват за финансиране на проекти на голяма стойност, с по-дълъг срок на изплащане.