Милениалите също се оказаха в капана на пандемията. Какво промени поведението им?
Въпреки че коронавирусът засегна най-вече възрастните хора, милениалите също се оказаха в капана на пандемията. Хората, родени в началото на 1980 и средата на 1990 г., или т. нар. милениали започнаха да харчат по-малко и също се подготвиха за рецесия, причинена от вируса.
Но как се промени тяхното финансово поведение?
Според последните проучвания най-младите са започнали да харчат по-малко за преживявания, отколкото за стоки и храни. Какво още се промени в навиците им?
1. Харчат по-малко
Експертите са категорични – коронавирусът накара всички да се страхуват от предстояща рецесия. Това чувство не подмина и младите. В резултат на това милениалите започнаха да харчат значително по-малко, отколкото преди. Като например, спряха да си купуват „преживявания“ за сметка на „стоки“. Според данните на аналитичната компания за търговия на дребно First Insight, над половината от анкетираните милениали заявяват, че коронавирусът е повлиял на решенията им за покупка. Това е напълно нормално, предвид факта, че хотелите и ресторантите са затворени, забранени са концертите и състезанията – реално погледнато милениалите са ограничени откъм осъществяване на незабравими преживявания, за сметка на неограничените възможности на онлайн пазаруването.
2. Купуват повече онлайн
За по-възрастните ходенето до пазара за пресни плодове и зеленчуци е неизбежно, просто защото те не могат да си представят друг вариант за пазаруване на подобен тип продукти от първа необходимост. Докато за най-младите, това е много удобно и лесно – вече има доста компании и сайтове, които предлагат всичко, като стоки от първа необходимост, с възможност за пазаруване онлайн и доставка до вратата.
Затова не е никак учудващо, че милениалите пазаруват повече онлайн. 39% от анкетираните от световната аналитична компания за търговия на дребно First Insight, са започнали да ходят по-рядко в магазините. Докато при останалите възрастови групи този процент е 21. Освен това, са започнали и да готвят по-често у дома и да консумират повече прясна и органична храна, за да бъдат по-здрави.
3. Поръчват повече по куриер
Доставките на куриерите в България са нарастнали, откакто сме в извънредно положение. Това показват последните актуални данни на по-големите куриерски компании у нас. Това ни слага наравно с останалите страни и данните са категорични – милениалите са започнали да поръчват повече стоки с доставка.
30% от участвалите в проучването на First Insight потвърждават, че използват по-често приложения за доставки. Като основен мотив за това младите изтъкват факта, че има риск от заразяване при пазаруване лице в лице в магазина, докато тази опасност намалява при поръчка с доставка. Плюс, можеш да платиш безконтактно, с кредитна или дебитна карта, без да е необходимо да даваш банкноти на продавача.
5. Готови са да вземат кредит
Здравните системи на стотици държави изпитаха сериозни затруднения заради пандемията от коронавирус. Много хора се оказаха без необходимата здравна грижа. Според проучване на здравния портал Healthcare половината американци не могат да си позволят да се разболеят от коронавирус, защото нямат пари за лечение.
Но се оказва, че при милениалите този проблем не съществува. Те са готови да теглят кредит за лечението си или да си направят тест за коронавирус. Според проучването анкетираните между 18 и 34 години са 6 пъти по-склонни от тези на 55 и повече години (24% срещу 4%) да вземат пари назаем, за да се лекуват от коронавирус.
Онлайн пазаруването е удобно, бързо и практично решение за всеки. За да бъде сигурно, добре е да се подхожда с внимание, за да се предпазим от измами.