На пазара все по-уверено навлизат потребителите, родени в началото на новия век, със своите високи очаквания.
Поколението Z са потребителите на бъдещето и търговците трябва да ги познават, за да могат да изградят успешни бизнес стратегии. Те са по-капризни от предишните поколения и в центъра на техния свят са технологиите и свързаността, които определят и навиците им за пазаруване.
Ето и няколко интересни факта за потребителите на близкото бъдеще.
Те имат много по-високи очаквания
Изискванията на поколението Z към търговците са по-високи, отколкото на което и да е друго поколение. Ако магазинът, независимо дали е физически или онлайн, не им предоставя върхово изживяване, те просто ще си тръгнат. Идеалното място за пазаруване е това, в което продуктите са леснодостъпни и могат да се тестват, благодарение на модерните технологии.
Интересно е, че въпреки че технологиите са в центъра на живота им, те все още търсят контакт с хора, когато пазаруват. Поколението Z може лесно да открие базова информация в интернет и затова очаква в магазина да получи задълбочена консултация от отлично подготвен продавач.
Те са нетърпеливи
Търговците трябва да могат незабавно да отговорят на очакванията на поколението, родено около 2000 година или ще ги загубят като клиенти. По-лошото в случая е, че когато не са доволни от клиентското си изживяване, следващото поколение потребители бързо споделят това в социалните мрежи и така щетите за магазина са още по-големи.
За тях водещо е изживяването, а не цената
Поколението Z не поставя цената на първо място. Потребителите родени през миналия век по правило търсят добрата сделка и съотношение цена-качество. За разлика от тях, новите потребители искат да получат изживяване и са готови да платят за него.
Те са разсеяни
Повечето представители на поколението Z имат повече от едно електронно устройство и погледът им непрекъснато е в екрана. Те са "царе" на това да прескачат от приложение на приложение и от един шопинг сайт в друг и не задържат вниманието си на едно място за повече от минута-две. Това е и причината много хора от предишни поколения да ги приемат като разсеяни и трудни за общуване.
Те са инфлуенсъри
Редица проучвания показват, че все повече родители се доверяват на децата си от поколението Z при вземане на решение за покупка, Така те влияят не само на собственото си потребление, но и на това на семейството.
Технологиите трябва да ръководят изживяването при пазаруване
Дори и на пръв поглед да изглежда странно, при поколението Z има силно изразено желание за пазаруване във физически магазини, но той трябва да е на високо технологично ниво. Например, това поколение иска безплатен WiFi в магазините и да получават веднага и на място онлайн оферти и отстъпки. Освен това, за тях е важно да могат бързо да проверят в интернет мненията за продукт или търговец.
Технологиите ще са много полезни и при заплащането на покупките. Много представители на поколението Z казват, че основната причина да пазаруват онлайн е, че така не чакат на опашка.
Водещи ритейлъри като Amazon вече въведоха такава технология в супермаркетите си. Там опашките са елиминирани от скенер, който "преглежда" съдържанието на количката и изтегля стойността на покупките от банковата карта при напускане на магазина.
Поколението Z тепърва навлиза на пазара, но до няколко години ще е основен двигател на продажбите, но търговците все още са фокусирани върху поколението на милениумите .
Всеки бизнес трябва да открие своя начин на комуникация с новите потребители и да инвестира с пълна сила в нея. Като начало е важно да се отдели внимание на клиенското изживяване на всеки потребител.