Да използваме Социалните мрежи за бизнес в наши дни е напълно задължително. В началото на дигиталната ера са били сайтовете. Чували ли сте израза – „Всеки бизнес има нужда от уеб сайт“? Е, като всяко едно нещо и това еволюира и днес спокойно можем да кажем – „Всеки бизнес има нужда от профил в социалните мрежи“. Този инструмент се превръща в основен начин за достигне до клиенти – настоящи или бъдещи – за събиране на ценна информация за тях и за развитие на марката.
Какви са ползите от включването на социалните мрежи в бизнес стратегията? Ключов фактор, който трябва да знаете е, че в социалните мрежи има повече от 4,2 милиарда активни потребители по целия свят.
Социалните мрежи помагат за растеж на бизнеса
Помагат марката да бъде първата, за която потребителите се сещат
Споделяйки информация за бранда, която хората търсят, успяваме да се позиционираме в съзнанието на клиента. Това ще работи за нас в бъдеще, защото при нужда той ще се сети за нас.
Без значение в коя индустрия е бизнеса, социалните мрежи предлагат възможност да утвърдите марката си като “мисловен лидер”.
Присъствието в СМ увеличава трафика към уеб сайта
Публикациите и рекламите в социалните мрежи са ключови начини за привличане на трафик към вашия уебсайт. Споделянето на интересно съдържание от вашия блог или уебсайт през социалните канали е чудесен начин да привлечете читатели веднага щом направите нова публикация. (могат дори да бъдат използвани UTM проследяващи линкове, за да бъдат събирани данни за ефективността на съответния канал)
Добавете адреса на вашият уеб сайт във всичките си профили в социалните мрежи, така че хората, които искат да научат повече за вас, да могат да го направят с едно лесно кликване.
Предимства на социалните медии за комуникация
Управление на репутацията
Клиентите ви вече говорят за вас в социалните медии, независимо дали сте там, за да отговорите или не. Имайки присъствие в социалните мрежи, имате възможност да използвате важни публикации за вашата марка във ваша полза, подчертавайки положително или да видите и отрицателните коментари и да вземете необходимите мерки.
Например ако за марката се говори нещо, което не е вярно, чрез социалните мрежи можете да направите изявление по темата по учтив, професионален начин. Съществува и обратното - ако клиент е доволен от продукта или услугата, която предлагате - споделете мнението му и привлечете вниманието към неговата оценка.
Ангажиране на аудиторията
Социалните мрежи позволяват да взаимодействате директно с вашите клиенти и почитатели. За разлика от традиционните медии, които предлагат само еднопосочна комуникация, социалните мрежи дават възможност на клиентите да комуникират директно с вашата марка.
Ако искате клиентите и последователите да бъдат ангажирани, трябва да сте ангажирани и вие. Бъдете активни, отговаряйте на коментари и въпроси под вашите публикации в социалните медии по начин, който е подходящ за вашата марка.
Опознаване на аудиторията чрез социалните мрежи
Социалните медии генерират огромно количество данни за вашите клиенти в реално време. Можете да използвате тази информация, за да вземете по-информирани бизнес решения.
Всички големи социални мрежи предлагат анализи, които предоставят демографска информация за хората, които взаимодействат с вашия акаунт. Това може да ви помогне да приспособите маркетинговата си стратегия в социалните мрежи, за да знаете как да говорите по-добре на аудиторията си.
Предимство за рекламиране в социалните медии - таргетирана реклама
Рекламите в социалните канали са достъпен начин за популяризиране на вашия бизнес и разпространение на съдържание. Те също така предлагат инструменти за таргетиране, за да можете да достигнете до правилната аудитория и да се възползвате максимално от бюджета си.
Прогноза на рекламодатели за социалните медии в бизнеса е че до 2022 г. се очаква да бъдат похарчени над 56 милиарда долара за популяризиране на продукти през социалните мрежи.
С опциите за насочване на реклами, включително демографска информация, географско разположение, език, онлайн поведение, можете да споделите конкретни послания, които най-добре да говорят на различни групи потенциални клиенти и да плащате само за точната аудитория, до която искате да достигнете.