България за първи път беше включена в голямото проучване на групата BNP Paribas „Observatoire“, което следи потребителските нагласи в Европа.
Предлагаме ти синтезирана информация за по-интересните данни за България.
Ще харчим повече
През следващите години българите имат намерение да харчат повече, показват данните от проучването. Това са заявили 69% от участниците. Процентът за България е двойно по-висок в сравнение с държави като Германия, Италия и Франция, където цифрата е 35%.
Според Паскал Русари, Директор „Продажби и маркетинг“ на BNP Paribas Personal Finance за Централна и Източна Европа, вътрешното потребление ще е основният двигател за ръста на БВП през следващите години. До сега ръстът на икономиката беше движен основно от износа.
33% от българите очакват, че благосъстоянието им ще се подобри
Очакванията за по-големи потребителски разходи са свързани с оптимизъм за личното положение. Хората в България са сравнително оптимистично настроени за своето бъдеще и 33% вярват, че благосъстоянието им ще се подобри през следващите 2 години, което е близко до средното ниво за ЕС от 32%. Най-оптимистично настроени са румънците с 50% и датчаните с 49%. Най-ниско в таблицата са италианците с 19% и германците с 21%.
При покупка най-често се доверяваме на близките си и на интернет
Когато избираме какво да купим, най-често търсим мнението на близките и приятелите си. От участниците в проучването 92% са дали такъв отговор, което е по-високо от средното ниво за ЕС от 84%. При нас е по-високо и нивото на доверие към мненията, споделени в социалните медии – 74% при средно ниво за ЕС от 63%.
Какво купуваме? Марки, на които вярваме и, които са качествени.
Повече от половината хора в България вярват на марки, показват данните от проучването. С 51% сме близо до средното ниво за ЕС от 46%. По отношение на лоялността към марки, 80% от българите избират един и същи бранд. Интересно е, че 77% от хората в България знаят предварително продукт на коя марка ще купят, а 56% посочват, че биха пробвали нов бранд.
Качеството на продуктите и услугите е най-важно за 84% от българите, когато избират бранд. За гражданите на ЕС средното е 78%. Това е най-важно за хората в Португалия с 86%, а най-маловажно за датчаните с 62%.
Положителният имидж на бранда е на второ място сред важните критерии при избор на марка. Той е посочен от 59% от българите и 55% от европейците. Хората търсят и брандове с опит. Това е най-важно за чехите с 63% положителни отговори. Средното ниво за ЕС е 52% и България е близо до него с 50%.
Това бяха част от интересните тенденции за потребителското търсене в България, очертани от „Observatoire”. А скоро ще ти разкажем и кои са най-важните фактори, които дават увереност на българите за бъдещето и как проучването беше представено за първи път в България.