Онлайн търговията непрекъснато расте и взема все по-голям дял от традиционната. Това е тенденция, която ще определя бъдещето на шопинга.
Дигиталното преживяване става все по-важно при онлайн пазаруването и търговците трябва бързо да развият своите магазини с цел да догонят напредъка на технологиите. Това означава разработване на нови подходи за взаимодействие с клиентите през най-популярните дигитални устройства като смартфони, таблети, компютри и дори смарт часовници. Проучването “UPS Pulse of the Online Shopper” очертава три от най-важните тенденции при онлайн пазаруването.
#1 Дигиталните канали захранват бъдещия ръст
Според проучването, за първи път онлайн купувачите са признали, че над 50% от покупките им са направени през интернет. Основен инструмент все още е стационарният компютър или лаптопът, но 25% от анкетираните са заявили, че все повече използват смартфони и таблети за покупките си. Така наречените „милениали“ са тези, които по-често пазаруват онлайн – 54% от запитаните срещу 49% от предното поколение.
#2 Смартфоните са движещата сила на ритейл промяната
Тъй като мобилните устройства са един от основните канали за онлайн пазаруване, все повече търговци оптимизират бизнес моделите си, за да се възползват от този тренд. Според данните, 4 от 10 потребители са използвали смартфона си за онлайн покупки. През 2015 г. е отчетен спад от 2% на използването на таблети за онлайн покупки. В същото време употребата на „умни“ телефони при пазаруване е нараснала с 3% и е достигнала 44%.
Отново най-активно е поколението на хората, родени малко преди 2000 г., като 63% от тях са заявили, че пазаруват през смартфоните си. По отношение на употребата, данните показват, че 56% от потребителите проучват даден продукт през мобилния си телефон, а 44% извървяват целия път на поръчката. При таблетите показателите са съответно 58% и 44%.
#3 Растат „междуканалните“ продажби
Мултиканалното пазаруване е нараснало от 36% през 2015 г. до 38% през 2016 г., показва проучването. Но според авторите, по-важното е, че 42% от покупките са направени единствено през онлайн канала. Покупките, направени единствено във физически магазин през 2016 г. отбелязват спад от 2% до 20%.
Кой определя шопинг тенденциите?
Според авторите на доклада, това категорично е поколението на милениалите. Те са първото поколение, което е израснало с технологиите и ги използват като опция по подразбиране. Търговците трябва внимателно да оценят купувачите си и да вникнат във влиянието, което тяхното поведение оказва на бизнес моделите.
Групата на 18-34 годишните потребители е по-вероятно да потърси продукт с помощта на търговско приложение и да се прехвърли в социалните мрежи, за да види мнение, съвет или оценка. За тях ревюта на продукти, снимки от други потребители и видео материалите са важни фактори за вземане на крайното решение за покупка. А ето и още няколко фактора, влияещи върху решението за покупка.