През последните пет години търговците направиха всичко възможно, за да усъвършенстват онлайн търговията и да превърнат уеб сайтовете си в удобни и приветливи пространства, където клиентите да се чувстват добре.
Точно когато добре опознаха своите потребители, нещата рязко се промениха. Мобилните устройства и социалните мрежи превзеха онлайн пространството. Клиентите вече очакват да получат информация веднага и от най-удобния за тях канал. Какво означава това за търговците? Всичко. Конкуренцията става все по-голяма, а привличането на вниманието на потребителите все по-трудно. Предимство пред всички ще имат онези, които могат да реализират ефективни стратегии, насочени в социалните мрежи и мобилните устройства.
Пазаруването е социално
Преди да вземе решение за покупка, клиентът проверява приблизително 10.4 източника на информация. Основният му канал са всички социални мрежи, като активно обсъжда даден продукт с останалите потребители. Ето защо търговците не могат да си позволят да седнат и да се надяват на добра дума от потребителите. Те трябва да имат активна роля в социалните мрежи и онлайн пространството като цяло. Така ще могат да повлияят на онези потребители, които по-трудно взимат решение за покупка. Увеличаването на видимостта на марката в социалните мрежи и активизирането на разговор с клиентите помага за по-добрите резултати. Затова стимулирай клиентите си да споделят снимки на продукти, които са купили от твоя магазин. Това повишава доверието в марката. Отговарянето на запитвания в социалните мрежи също е от голямо значение за взимането на решение за покупка.
Хората на милениума са определящи
Родените между 1978 г. и 1995 г. определят потребителите на бъдещето. Смята се, че от 2017 година това ще е поколението, което ще има най-голяма покупателна способност. Ето защо търговците трябва да обърнат внимание именно на него. Характерно за тези потребители е, че те са много силно мотивирани, социални и търсят информация от всички канали. Използват новите технологии и всички видове мобилни устройства за комуникация. Представителите на милениума са по-подозрителни към директна реклама, не се доверяват на връстниците си. Те са по-склонни да четат препоръки и рецензии на потребители в сайта на компанията, отколкото да вземат решение за покупка на база съвет на някой от семейството си.
Пазаруването е мобилно.
Вече повече от половината население на земята притежава мобилен телефон. Според проучване на Националната търговска федерация на САЩ, близо 53% от собствениците на смартфони и 64% от собствениците на таблети използват своите устройства, за да проучват продукти и да пазаруват през онлайн магазините на търговците. Новите технологии правят пазаруването достъпно от всяка точка на света 24 часа в денонощието и 7 дни в седмицата. Ето защо компаниите трябва да адаптират търговските си стратегии, за да са в крак с потребителските нагласи и бързо развиващите се технологии.
В днешният технологичен свят, потребителите са онлайн през цялото време. Ето защо търговците трябва бързо да реагират на промените, за да отговорят на очакванията на клиентите си. Още за тенденциите в ритейл бизнеса можеш да откриеш в нашия блог.