Десет години след премиерата на първия iPhone вече не можем да си представим живота без смартфон. А всяка година все повече нови технологии дават заявка да променят ежедневието ни.
Ето и три от най-актуалните технологии за 2018 г.
Добавената реалност ще е начин на живот
За много хора добавената реалност (ДР) все още звучи като фантастика, но помислете отново. Помните ли как милиони хора обикаляха улиците, втренчени в смартфоните си и гонеха Покемони? А днес с пускането на пазара на очила за ДР на достъпни цени, телефонът ни ще си седи в джоба и ще се наслаждаваме на виртуалния свят.
ДР ще промени изцяло начина, по който работим, пазаруваме и се забавляваме. Според някои анализатори, тези визьори скоро ще са толкова обичайна гледка, колкото са стандартните диоптрични или слънчеви очила. Само си представете как се разхождате като турист в някой град и цялата информация за забележителностите, които виждате се появява пред очите ви.
ДР ще персонализира и изживяването в магазините. Търговците ще интегрират виртуалното изживяване и в момента, в който спрете погледа си на даден продукт, ще ви се показва промо видео за него. Виртуални "изскачащи" магазини ще могат да бъдат "отваряни" навсякъде, където се събират много хора – концерти, стадиони, оживени улици и площади.
Плащане чрез биометрично разпознаване
През 2017 г. плащанията през социални мрежи и мобилни устройства изцяло промениха финансовия пазар. Само в Китай мобилните разплащания надхвърлят сумата от $5 трилиона годишно.
През 2018 г. технологии като биометрично разпознаване, гласова идентификация и пръстов отпечатък ще направят пазаруването още по-бързо като елиминират необходимостта да валидираме плащане с кредитна карта например. Вместо това ще доказваме самоличността си в магазина като касиерът просто сканира ретината ни със смартфона ни. Тази технология вече се разработва и е известна като "ретинно разплащане".
2018 ще е годината на ботовете
Все по-често ни се налага да си говорим с ботове. Това се случва когато резервираме самолетни билети или при комуникация с онлайн магазини или финансови институции. През тази година ботовете ще се усъвършенстват и все повече ще се доближат до живия език и автоматичното обслужване на клиенти ще стане нещо нормално.
Представете си бот, който шепне в ухото ви: "Откажи се от тази покупка, защото ще надхвърлиш лимита на картата си" или "времето ти за паркиране изтича след 5 минути". Ботовете ще ни помагат при отглеждането на децата, ще действат като финансов съветник и дори ще ни помагат при покупката на дрехи или техника. Във време, когато всеки има умен телефон в джоба си, много бизнеси ще инвестират все повече в разработването на чатботове, отколкото на приложения. Крайната цел е по-добро обслужване на клиентите.
Можеш да откриеш повече за това кои технологии промениха пазаруването тук. Предлагаме ти и да си припомниш как се развива онлайн търговията в България.