Постоянно развиващите се технологии, които улесняват потребителите, все повече развиват онлайн пазаруването у нас.
През последните две години българската интернет търговия отбелязва голям ръст, а онлайн магазините се множат непрекъснато.
Увеличаване на онлайн пазаруващите
Според данните на Националния статистически институт (НСИ) oбщият бpoй нa потребителите, които са пазарували чрез интернет за миналата година е 1 021 631, което е 18.5% от потребителите у нас. Това е почти 50% ръст от 2014 година насам, когато едва 520 000 дyши са предпочитали онлайн пазаруването. Статистиката на НСИ coчи, чe жeнитe преобладават в интернет, макар и разликата между двата пола да е 1%. Младежите между 16 и 24 години са възрастовата група, която „сърфира“ в онлайн пространството повече от всички останали.
Развитие на технологията на пазаруване
За драстичното увеличаване голяма роля играе развитието на мобилните технологии. Редица международни проучвания сочат, че повече от 50% от онлайн поръчките идват от мобилни устройства. Ето защо е много важно всеки търговец да има добре оптимизирана мобилна версия на своя сайт. Големите световни брандове инвестират в приложения, чрез които потребителите да пазаруват по-удобно, лесно и бързо. Още през 2015 година онлайн поръчките през мобилните устройства изпреварват тези направени през десктоп компютър.
Какво се купува онлайн
Онлайн търговията в България се развива с такива темпове, че в интернет може да се закупи почти всичко. Според статистиката на НСИ около 77% от активните потребители са пазарували през мрежата дрехи и спортни стоки през 2016 година. На второ място са стоките за дома, като мебели, обзавеждане и декорация с 24,2%. На трето място са всички видове туристически услуги, резервация на хотели и самолетни билети, с 23%. Хората все повече са склонни да купуват храни и напитки от интернет. Според статистиката 21% от потребителите са пазарували хранителни стоки.
Голямо влияние върху развитието на онлайн търговията имат и търговците, които непрекъснато се адаптират към нагласите на потребителите и използват всички канали, за да достигнат до тях. Пример за това е и компанията ни, която преди няколко години създаде виртуалния магазин за кредити, който дава възможност на потребителите да кандидатстват за потребителски кредит в 3 лесни стъпки, през всяко мобилно и настолно устройство. Още за тенденциите в ритейл бизнеса и развитието на търговията може да откриете в нашия блог.