Над 50% от покупките в САЩ се осъществяват от хора на възраст над 50 години. В същото време големите компании насочват по-малко от 10% от маркетинг бюджетите си към тази възрастова група.
Какви обаче са възможностите за достигане до поколението на 50-60 годишните и как търговците могат да повлияе на техните решения за покупка?
Послания на техния език
На първо място мениджърите на маркетинг отдели или рекламни компании е добре да неамат и по-възрастни служители, които да „превеждат“ рекламните послания на езика на своите връстници. Така ще се избегнат пропуски, дължащи се на възрастовата разлика. Рекламата към която и да е възрастова група всъщност акцентира върху надеждите и мечтите на хората. Но те се изменят с промяната на възрастта.
Отговорете на потребностите им
В големите европейски градове, основната част от посетителите на ресторанти са хора над 50 годишна възраст. В същото време много малко от тях могат да прочетат менюто на слабата светлина в заведенията без да използват очила. Просто шрифтът е твърде дребен. Така се получава странен парадокс: основният таргет на ресторантите да не може да се запознае с най-важния инструмент за продажба на търговеца – менюто.
Не пренебрегвайте онлайн средата
Въпреки схващането, че интернет е за по-младите поколения, хората над 50 години също са активни потребители. Те са и много по-внимателни по отношение на това как харчат парите си и затова търсят информация от всевъзможни източници, включително и интернет. Често сравняват цени на продукти и услуги, посещават сайтове за групово пазаруване или хотелски резервации и дори гледат видеа със съвети в YouTube.
Според проучване на маркетинговата агенция TGI, в страни като Великобритания дигиталната среда става основен източник на информация и клиентите над 50 години активно се възползват от възможностите, които тя предоставя. Доказателство за това е фактът, че над 50% от хората на възраст над 55 години заявяват, че редовно пазаруват онлайн. Същите тези хора си купуват и мобилни устройства като смартфони и таблети, които им осигуряват по-бърз и удобен достъп до електронните магазини. Тази тенденция ще се проявява все по-силно в бъдеще като, според прогноза на дигиталната маркетинг агенция eMerketeer, през 2015 г. близо 40% от хората на възраст 50-60 години в развитите държави ще притежават смартфон или таблет.
Качеството преди всичко
Характерно за клиентите над 50 години е, че те много внимателно преценяват какво да купят. Затова е необходимо да бъдат убедени в качествата на продукта и, че той ще им служи дълги години. Те се интересуват и от промоционални предложения, и често могат да бъдат видени в магазините с актуалната брошура в ръка. И ако търговецът не разполага с дадена стока, е много вероятно да загуби не само потенциален клиент, но и репутация, тъй като поколението на 50-60 годишните се доверява на маркетинга „от уста на уста”.
Какви са потребителските навици на поколенията и как да съобразим бизнес стратегията си с тях, можете да научите и анализът на поведението на 40-50 годишните потребители.