Следващата вълна от потребители е вече пълнолетна и готова да превземе пазара. Поколение Z не познава света без интернет или мобилен телефон.
Те са индивидуалисти, различни, свободни и искат всичко да става бързо, лесно и както на тях им харесва. Рождените дати на поколението след милениалите попадат между годините 1995 и 2014. Това означава, че една част от тях вече завършва университет, друга са в началото на кариерата си, а най-малките влизат в детската градина. И все пак не ги подценявай – те са потребителите, които ще изправят ритейл бизнеса пред нови предизвикателства. Ето как да стигнеш до тях:
Информиран избор
Мобилният телефон е първото устройство, което използват - те са онлайн през цялото време. Това ги прави по-нетърпеливи и очакващи нещата да са там, когато имат нужда от тях. Общото между представителите на поколение Z е, че не познават света без интернет и смарт телефон. Те са готови за онлайн пазаруването, но според различни проучвания обаче, не се отказват и от офлайн магазините. Тези млади хора обичат да тестват продуктите и услугите, които са проучили в интернет. Те са потребителите, които са подробно информирани - четат най-много ревюта, интересуват се от рейтингите на онлайн магазините и могат да бъдат лоялни на повече от една марка. Поколение Z са много умни и детайлно ориентирани в онлайн пространството. Много бързо могат да разпознаят манипулираното съдържание от истинското.
Свързани с хората
Дигиталното изживяване ги прави изключително информирани. Събират подробна информацията онлайн и, влизайки в магазин, знаят точно какво искат. Според някои проучвания, те са склонни да търсят помощ от консултанти в магазините и да общуват с търговците онлайн.
Поколение Z не спира да задава въпроси онлайн и офлайн, за да направи най-добрия избор. Повече от половината си време представителите му прекарват в социалните мрежи, ето защо за всеки бранд и търговец е от изключително значение да успее да им предостави значима информация и да ги "въвлече" в смислен за тях "разговор". Поколение Z e имунизирано към традиционните маркетингови трикове и е по-склонно да купи продукт, представен от някой популярен влогър в YouTube, отколкото от рекламното лице на марката.
Среща с предизвикателството
За поколението Z смартфоните са нещо толкова нормално, като носенето на чорапи и обувки. Те вярват, че търговците/брандовете съществуват едновременно в телефона им и на улицата. Това означава, че ритейлърите трябва да са там, където поколение Z очаква да ги намери. Ключът към сърцето им е ефективна комуникация с тях в онлайн пространството и изграждане на позитивно клиентско изживяване.
В бъдеще се очаква представителите на поколение Z да бъдат едни от най-сложните потребители в историята на търговията. Те трябва да бъдат спечелени онлайн и да изживеят офлайн всяко послание на марката. Може да се подготвиш за новата вълна потребители като разбереш кои са новите тенденции в ритейл бизнеса и какво стои зад клиентското изживяване.