В началото на 2017 г. търговците трябва да бъдат подготвени за новите тенденции в ритейл бизнеса, за да отговорят на очакванията на потребителите.
Оценката от клиента
През тази година все по-голямо въздействие върху решението за покупка ще бъдат коментарите и оценките, оставени от потребителите в сайтовете на търговците. Конкуренцията е голяма, а клиентите могат да избират от много доставчици и интернет магазини. Ето защо, търговците трябва да отделят повече време в проучване на отзивите на потребители, ползвали предлаганата услуга или продукт.
Програмите за лоялност
Картите с отстъпка и преференции ще са сигурно основание при вземането на решение за покупка. Те са инструмент всеки клиент да се превърне в лоялен към марката, както и да препоръча търговеца на приятелите си. Въвеждането на членски внос е друга тенденция, чрез която потребителят става част от клуба на бранда. Това предоставя специални условия или гарантирана отстъпка и е добър начин за печелене на доверието. Това е и част от клиентското изживяване, чрез което потребителите да получават изгодни продукти и услуги на специални цени.
Проследяване на стоките
Още преди няколко години проследяването на пратки и стоки стана популярно. Сега обаче, освен куриерските услуги, и GPS тракери ще могат да показват на потребителите точното местоположение на доставчика на храна или поръчаното от тях такси. Днешните клиенти очакват компаниите да имат такива технологии, за да определят точното време на пристигане на продукта. Важно е търговците да направят необходимата инвестиция, за да развиват тази допълнителна услуга.
Продажбите се пренасят в социалните платформи
Социалните мрежи превзеха вниманието на потребителите и освен средство за комуникация и споделяне, те вече се превръщат и в точка на продажба. Facebook вече стартира своята платформа, чрез която компаниите могат да си създадат онлайн магазин, като част от Facebook страницата си. През 2017 г. се очаква и платформата за споделяне на снимки Instagram също да предложи подобна услуга. Потребителите прекарват около 60% от времето си в социалните мрежи, защо да не го използват и за пазаруване?
Новите тенденции в ритейл бизнеса определено ще променят търговията през тази година. Ето защо бизнесът трябва да бъде подготвен за тях и готов да се адаптира към бързо променящите се потребителски нагласи и дигитализация.