2016 беше вълнуваща година за търговията на дребно. Богата на иновации, нови възможности и канали за продажби и постоянно променящи се потребителски нагласи.
Още в началото на 2017 ще се наблюдава развитие на тези тенденции, а търговците ще бъдат изправени пред нови предизвикателства в своите годишни стратегии. Ето и кое е най-важното за ритейл бизнеса, което трябва да се вземе под внимание:
Клиентското изживяване е ключово
Пазарът е необятен и пред потребителите се откриват много възможности за пазаруване. Ето защо е важно бизнесът да продължава да работи върху клиентското изживяване. Магазините вече не са само стоки и обслужване, те са много повече от това – аромати, визуализации и усещане. Големите компании инвестират постоянно в персонализиране на бранда си, за да могат да бъдат лесно разпознаваеми от потребителите. Клиентското изживяване ще играе ключова роля в избора на търговец от клиентите.
Търговските центрове еволюират
Традиционните търговски центрове ще се адаптират към нуждите на потребителите. Клиентите искат всичко, от което се нуждаят да е на едно място и с удобно разположение. Така търговският център ще се предефинира като пространство с много функции. Тези обекти няма да предлагат само традиционните стоки и услуги, като дрехи, модни аксесоари, домашни потреби и хранителни стоки. Моловете ще еволюират и в тях ще могат да бъдат открити библиотеки, офиси, лекарски кабинети, консултантски услуги и всичко необходимо на едно място.
Виртуално пазаруване с виртуална реалност и холограми
Търговците на дребно ще засилят и персонализират клиентското изживяване в магазините си, използвайки новите технологии като дисплеи за виртуална реалност и холограмни изображения. Въвеждането на тези иновации ще помогне на клиентите да изпробват различни продукти. Друга тенденция е създаването на цели виртуални среди. Търговците ще бъдат привлечени от технологията, защото тя позволява на много малки пространства да предложат създаването на динамични 3D изживявания за потребителите.
(Р)Еволюцията на опаковката
Много от потребителите твърдят, че тръпката при доставката на поръчаната от тях стока е страхотно изживяване. Някои големи търговци вече са осъзнали това и започват да създават такива опаковки, чрез които да подобрят клиентското изживяване. Опаковането е неразделна част от работата с потребителите, това е още едно парче от пъзела на създаването на уникален „подпис“ на търговеца, за да спечели доверието на клиентите си.