Всяка година преди и около коледните и новогодишни празници потреблението значително нараства, а търговците се надпреварват за вниманието на потребителите.
За успешни продажби по време на празничния сезон, бизнесът трябва да има предвид новите технологии и канали за продажба, които промениха напълно начина, по който клиентите пазаруват и получават информация. Ето какво не трябва да пропускат ритейл компаниите, когато подготвят стратегиите си.
Мобилно пазаруване
Все по-голяма част от пазаруващите онлайн предпочитат да извършват тази дейност през мобилни устройства като смартфони и таблети. Телефонът е неразделна част от ежедневието на всеки потребител и трафикът от тези устройства непрекъснато расте.
Експерти в онлайн търговията съветват всеки магазин в мрежата да има перфектно оптимизирана мобилна версия на сайта си, за да не изпусне своите клиенти.
Много брандове правят клиентското изживяване още по-добро, като предлагат мобилно приложение, чрез което пазаруването става още по-лесно и удобно.
Продажбите в електронната търговия ще нараснат
Електронната търговия в страната все още има малък дял, но расте с бързи темпове. Ето защо търговците, които успеят да предложат привлекателни оферти или отстъпки в онлайн магазините си, определено ще привлекат вниманието на потребителите. Марките, чиито целеви групи са клиенти между 18 и 35 години, трябва да бъдат особено активни онлайн, защото това е най-активната група от населението в интернет.
В търсене на оферти
След като имат представа какви подаръци ще купят за близките си, потребителите са изправени пред огромен брой възможности, особено онлайн. За да стеснят опциите си, клиентите търсят най-добрите оферти. Повече от всякога потребителите се доверяват на онлайн отзиви за търсената от тях стока. Допитват се и до препоръка от приятели или семейство, преди да направят своя избор, но Интернет дава достъп до повече и по-конкретни оценки.
В най-активния сезон за покупки за търговците ще бъде важно добре да познават клиентите на бъдещето, както и факторите, които влияят на онлайн пазаруването.