Какво очаква поколението на бъдещето от физическите магазини и как търговците ще трябва активно да привличат потребителите.
Основна тема на тазгодишното голямо европейско проучване „L`Observatoire“ на BNP Paribas Personal Finance имаше за фокус милениумите и връзката им с магазините. Какво показаха резултатите му?
Милениумите променят търговията по неочаквани начини.
Кои са милениумите?
Това са хората родени между началото на 1980 и средата на 1990. За това поколение (Y) e характерно половото равенство, изключително високото образователно ниво (в сравнение с предишните поколения) и стремежът за намиране на баланс между работата и личния живот.
Какво милениумите очакват от търговците?
Милениумите променят не само своя начин на пазаруване, но и този на родителите си. По-възрастните се опитват да копират поведението на децата си, особено в дигитално отношение. Но контактът с търговеца е много по-важен за младите. Ето защо 55% от милениумите следват търговци в социалните мрежи. Португалците са безспорни лидери в това отношение.
Въпреки че милениумите владеят всички социални медии, те ги използват по доста различен начин от този, който маркетингът предполага. Когато потребителите станат фенове на продуктите или бранда онлайн, това не означава, че са лоялни клиенти. По-скоро разчитат така да получават бързо и лесно информация за текущи промоции и оферти. За да достигне една марка до милениумите, тя трябва непрекъснато да е част от потока на информация с новини за нови продукти и оферти, специални предложения и полезно съдържание. За търговците не е достатъчно само да имат дигитално присъствие, но и да могат да станат тема на разговор.
Милениумите проучват стоките онлайн преди да ги купят: проверка на цени, отзиви от други клиенти и обсъждане с приятели в социалните мрежи. Около 36% твърдят, че са използвали социалните медии за тази цел, а 29% са се включвали в дискусии във форуми. Над 49% от потребителите заявяват, че гледат в социалните мрежи видео, публикувано от търговци. Тук отново лидери са португалците с 67%, а на дъното на класацията са словаците и чехите с 35% и 33%.
Представителите на поколение Y искат безпроблемно и хармонично преживяване от дигиталната към физическата среда. Това означава да могат да използват лесно мобилния си телефон и компютъра дори и при физическото пазаруване. Например, отстъпките онлайн да важат и в реалните магазини, без да трябва допълнително да принтираш купони за намаление. A успешните търговци на бъдещето ще трябва да отговарят на въпроси и да предоставят търсената информация много бързо, използвайки най-удобния за клиента канал.
Около 67% от милениумите искат да получават промоционални оферти от сектора, от който се интересуват, директно на смартфона си, а не от консултант. Други 66% твърдят, че желаят персонализирани предложения в реално време докато пазаруват. Това е знак, че милениумите разглеждат магазините и интернет като неразривно свързани.
Милениумите и физическите магазини
Не, магазните няма да изчезнат, но за да оцелеят, ще трябва да се променят. За почти половината от милениумите в Европа, следващите 10 години ще са критични за търговските обекти - 42% от потребителите вярват, че магазините може и да изчезнат. Поколението Y би заменило онлайн пазаруването с физически магазини, които им предоставят сензитивно шопинг изживяване, спестяват им време, предлагат удобство при пазаруване като запазване на паркомясто, грижат се за децата, имат зони за отдих и предлагат оригинални продукти.
Данните от „L`Observatoire” показват, че 61% от милениумите биха пазарували във физически магазини, които им предлагат шопинг изживяване свързано с усещания. За тях е важно един продукт да може да се пипне, пробва и усети, преди да бъде закупен. По отношение на опциите за тест на продукти, 74% от милениумите и 72% от европейците като цяло казват, че биха оценили високо, ако тестовите зони в магазините са по-големи. Този процент е най-висок в България с 83% положителни отговори, както от милениумите, така и от хората над 35 години.
Какво е „L`Observatoire“?
„L`Observatoire” e голямото годишно проучване на една от водещите финансови групи в Еврозоната – BNP Paribas Personal Finance. То разглежда потребителските нагласи в страните от ЕС от 1985 година и се утвърди като важен индикатор за ключови участници в потребителския сектор и автомобилната индустрия. За това издание бяха интервюирани близо 14 000 европейци от 17 държави: Австрия, Белгия, България, Чехия, Дания, Франция, Германия, Унгария, Италия, Полша, Португалия, Румъния, Словакия, Испания, Швеция, Норвегия и Великобритания. България е включена за втори път в проучването.
Разбери какво още очакват милениумите от магазините и шопинг изживяването.
Кои са най-големите оптимисти в Европа и научи от събитието, на което представихме „L`Observatoire“.