През първата половина на 2015 г. в Европа продажбите на нови коли са нараснали с 8.4% в сравнение със същия период на 2014 г.
Данните на международната компания, специализирана в проучвания на автомобилния пазар Jato, показват че само през месец юни ръстът е от 14.6% на годишна база. Общият брой на продадените нови коли на Стария континент в периода януари-юни 2015 г. е 7 410 510. Това е най-високото ниво, достигано през този период на годината от 2010 г. насам.
Най-продаваната кола е...
Според данните на Jato, най-голямо е търсенето в сегмента на малките автомобили, които са на сравнително по-ниски цени. Затова и не е изненада, че на първите пет места по продажби са Volkswagen Golf, Ford Fiesta, Volkswagen Polo, Renault Clio и Opel Corsa.
Новите или модифицирани модели също бележат голям ръст. В класацията попадат автомобили като Renault Captur, Opel Mokka, Peugeot 2008, Nissan Juke, Citroen C4 Cactus, Fiat 500X и Suzuki Vitara.
Сред луксозните марки най-много продажби са осъществили от Audi, следвани от BMW и Mercedes. Ръст отбелязват и премиум брандове като Jeep, Lamborghini и Infiniti.
Най-много нови коли се продават в…
Проучването на Jato показва, че най-добрите пазари за търговците са Италия и Испания. През първото полугодие на 2015 г. там са регистрирани рекордни увеличения в продажбите – от по над 100 000 нови коли през първото полугодие на 2015 г.
Независимо че стават все по-популярни, иновативните електромобили все още са „екзотично” явление по пътищата, но масовото им навлизане е въпрос на време и тепърва ще сме свидетели на устремния им възход.
Увеличението на продажбите на автомобилния пазар е съпътствано и от ръст на лизинговия пазар. По данни на Leaseurope – организация, обединяваща 44 национални асоциации на лизингодателите, през 2014 г. този сегмент е нараснал с 12.4%. Изводът е, че все повече търговци предлагат на своите клиенти удобството да си купят автомобил на вноски. Това става чрез партньорства с кредитни компании, които финансират покупката. Ползите от специализираните кредити за покупка на автомобил са както за потребителите, които могат да разпределят плащането напред във времето, така и за автокъщите чрез увеличаване обема на продажбите им. Затова и БНП Париба Лични Финанси работи в посока на разширяване на мрежата от партньорства с търговци на автомобили.