Твоя бизнес

Колко време имаме, за да спечелим клиента?

Публикувано на 17 юли 2014 от Биляна Руженова

Picture

Какво сподели световноизвестният футурист д-р Патрик Диксън за бъдещети на търговията.

Пет секунди. След точно толкова време някои сайтове губят 95% от бизнеса си. Което означава, че техните потенциални клиенти са потърсили продукт, услуга или просто информация някъде другаде. Това сподели световноизвестният футурист д-р Патрик Диксън по време на презентацията си в София за бъдещето на търговията в България и света.

Той представи блестящите си идеи и прогнози по покана на БНП Париба Лични Финанси, България.

„В бъдеще всяка секунда ще е от значение. Дори днес пет секунди са равни на милион години”, каза д-р Диксън. Основното предизвикателство пред търговските сайтове ще бъде пестенето на времето на хората. А компаниите, които губят времето на потребителите ще изпаднат от пазара, освен ако не предложат много ниски цени.

Как да спечелим клиента?

Според д-р Диксън бъдещето на търговията няма нищо общо с иновациите и не зависи само от развитието на технологиите. Секторът ще бъде движен най-вече от емоцията. Тя ще е основният фактор при вземането на решение за покупка или от кой търговец да пазаруваме.

Затова е много важно всяка компания да се адаптира и да предложи бързи и удобни услуги. Това означава промяна на целия модел на обслужване на клиентите. Например, при реалните магазини промяната ще се изрази в ясно, но в същото време изчерпателно, представяне на информацията за продуктите. Освен това ще се промени и обслужването. Ако клиентът не може бързо да намери консултант, той просто ще иде при друг търговец. Ще трябва да се съкрати и времето, за което човек открива търсения продукт и го плаща. Затова и малките магазинчета няма да изчезнат – защото те предлагат много бързо обслужване и клиентите не губят време за покупки.

Д-р Диксън разясни, че „Неизбежният онлайн бум ще доведе до бърз ръст на електронните търговци, които нямат реални магазини”. С развитието на интернет търговията се очаква и развитие на агрегаторните сайтове, които ще помагат на хората да сравняват офертите на различните търговци за сходни продукти или услуги.

По отношение на цените на стоките д-р Диксън предвижда, че: „Ще наблюдаваме две противоположности: повечето хора ще търсят основно бюджетни продукти, но ще има и сегмент от клиенти, които ще плащат значителни суми на премиум търговци в замяна на ексклузивност, лукс, уникалност и изключително качество.”

Как ще се промени комуникацията с клиентите?

Развитието на ново поколение кол центрове също ще бъде във фокуса на компаниите в бъдеще. Очаква се промяна на подхода, при който клиентът губи време за избор на опции от менюто или чака за връзка  с оператор. Кол центровете ще се развиват не само като допълнение към онлайн, но и към реалните магазини и ще осигуряват помощ при целия процес на покупка – поръчка, потвърждение на плащането, проследяване на доставката и т.н.

Тези точки на контакт ще помагат на компаниите и да събират информация за своите клиенти. Така те ще могат да отправят точната оферта към точния получател.

Кой е Патрик Диксън?

Патрик Диксън е определян от „The Wall Street Journal” за „Гуруто на глобалната промяна”, а според „The Times” е „Един от 20-те най-влиятелни бизнес мислители на нашето време”. Той е един от водещите световни авторитети по отношение на бъдещите глобални тенденции и консултира огромен кръг от бизнес сектори и клиенти, включително и компании от „Fortune 500” като IBM, Google, Microsoft, HP, PricewaterhouseCoopers и др.

Д-р Диксън е говорител на топ корпоративни събития в целия свят и е изнасял презентации, прогнозиращи далечното бъдеще, пред аудитории от 53 страни. Във времена, когато технологиите променят света всеки месец той дава прогнози за десетилетие напред, които помагат на големи бизнес организации и дори цели браншове да изградят своите дългосрочни стратегии за развитие.

Пред представители на 2 600-те бизнес партньора на БНП Париба Лични Финанси, България той сподели своите прогнози, визии и идеи за бъдещето на търговията. Целта на събитието беше д-р Диксън да помогне на търговските партньори на компанията да изработят своите дългосрочни стратегии и да допринесе за ръста на техния бизнес.

Какво друго прогнозира Д-р Патрик Диксън, за бъдещето на търговията в България, e представено в "Търговска революция".

Биляна Руженова

Здравей, аз съм Биляна Руженова

Здравей, аз съм Биляна Руженова

Още мои публикации