16,6% от българите на възраст между 16 и 74 г. са купували стоки или са поръчвали услуги през интернет.
Ето и кои са били най-активни и какво най-често са пазарували българите през 2016 година според данни на Националния статистически институт.
Жените пазаруват по-често онлайн
Дамите са били по-активни при онлайн пазаруването в сравнение с господата. От българките 17.1% са се възползвали от възможностите на електронната търговия, докато представителите на силния пол са били 16,1%.
Най-често поръчки през интернет са правили хората на възраст 16-24 години (31,1% от пазарувалите), следвани от 25-34 годишните, които са 29,9% от поръчвалите стои и услуги през интернет. Най-слабо представени са хората в групата 65-74 години, които са едва 1,3%.
Най-често купуваме облекла и спортни стоки
Според данните на НСИ, най-често онлайн се поръчват дрехи и спортни стоки. Това са 77,2% от покупките. Те са следвани от стоките за дома (24,2%) и пътуванията и хотелските резервации (23,4%). Малко над 40% от участниците в проучването заявяват, че са пазарували онлайн един или два пъти през изминалата 2016 година, а общата стойност на покупките е била до 200 лева.
Предпочитаме български онлайн магазини
Най-предпочитани са онлайн търговците от България, като 87,4% от анкетираните казват, че са пазарували от тях. От страни от Европейския съюз са пазарували 41,4% от респондентите. Тук е необходимо да уточним, че сборът надвишава 100%, тъй като хората търсят най-добрите оферти и затова е възможно да са направили една поръчка от България, а друга – от чужбина.
Как откриваме стоката?
В повечето случаи до даден продукт се е стигало чрез целенасочено търсене или разглеждане на магазина на съответния онлайн търговец. Едва 12,4% казват, че са кликнали на реклама и така са поръчали продукт.
Хората все повече търсят удобството на онлайн търговията и прогнозите са, че нейния дял ще расте. А от това ще могат в най-голяма степен да се възползват търговците, които познават факторите, влияещи върху онлайн продажбите.