Свидетели сме на 3 нови тенденции, които пренесоха пазаруването на ново ниво.
Видео пазаруване
Какво ще кажеш, докато гледаш видео за най-новия смартфон, например, да можеш да кликнеш върху него и да го купиш на момента? Това вече е факт, от който могат да се възползват както потребителите, така и търговците.
Все повече компании се доверяват на видео блогъри, които разказват в своите канали за различни продукти. Това най-често се практикува от производителите на техника, които представят нови мобилни телефони, таблети, лаптопи или фотоапарати.
А както знаеш, преди да направят покупка, потребителите проучват – в социалните мрежи събират мнения, четат представяния на продукта, но най-вече гледат видеа със съвети. Много често, след края на видеото е позициониран директен линк към сайт на търговеца, от който може да се направи покупката. По този начин от точката на проучване се преминава директно към точката на поръчка.
Виртуално пробване на дрехи, аксесоари и… мебели
Чрез сканиране на пространства или части на тялото, само с няколко клика и помощта на камерата на смарт телефон, вече могат да се обзавеждат помещения, да се пробват дрехи или очила.
Мебелните вериги вече ще могат да покажат на клиентите си как ще изглеждат избраните от тях мебели в жилището или офиса им. След като са избрали всеки от артикулите, клиентите просто ги добавят в онлайн кошницата и заплащат. Така само с няколко клика помещението е обзаведено. Подобна технология се използва и при избора на модни аксесоари или дрехи.
Виртуални магазини в градската среда
Много световни брандове превръщат обикновената градска среда във виртуални магазини. Това е възможно чрез 3D постери или инсталации, представящи един или серия от продукти. Всеки един продукт може да бъде закупен чрез сканиране на QR код, който препраща потребителите в онлайн магазина на търговеца. Често подобни кампании включват допълнителна отстъпка или безплатна доставка.
Новите тенденции в ритейл бизнеса променят търговията и начина, по който клиентите пазаруват. Търговците трябва да бъдат постоянно в течение с последните потребителски нагласи в онлайн търговията, за да могат да бъдат конкурентни на пазара.