Наскоро проведено проучване от Observatoire Cetelem показва какво влияе върху решението за покупка сред европейците и най-вече върху времето за вземане на това решение.
Време за вземане на решение за покупка
>> От 1 час и 30 минути до 2 часа отнема на европейците да вземат решение за покупка на храна, хоби стоки или инструменти за градината. Това е и времето, за което избират и купуват дрехи, спално бельо и други продукти от текстил.
>> 2 часа и половина са нужни при избора на декоративни продукти и аксесоари за обзавеждане.
>> Повече от 3 часа са необходими на потребителите, за да изберат технологично оборудване за дома, като телевизор, камера или DVD система. Според проучването в тази категория стоки германците и португалците взимат решението за повече от 4 часа, а най-бързите са унгарците, които купуват и избират техника за около час и половина.
Фактори, които ускоряват вземането на решение
Данните показват, че преди да бъде закупено технологично оборудване, клиентите правят подробно проучване в специализирани блогове или сайтове за сравнение.
Трите основни фактора, които влияят върху скоростта на вземане на решение за покупка са:
>> Покупателната способност на потребителя
>> Промоции и специални оферти
>> Допълнителни ползи като специални оферти за доставка и възможност за връщане на продукта
Фактори, които забавят вземането на решение
Важен фактор за вземането на решение при покупка е наличието на подробна информация за продукта. Когато клиентът не я открие в онлайн магазина, той трябва да прекара повече време в намирането й в Интернет. А колкото повече време прекарва в търсене, толкова повече се отдалечава от решението за покупка. Така че, наличието на адекватна и изчерпателна информация на сайта на търговеца, може да се окаже от решаващо значение.
Други фактори, забавящи решението за покупка са нуждата от допълнително време, за да бъде обмислена добре. Някои от участниците в проучването споменават също, че наличието на много оферти ги обърква и забавя при вземането на решение.
Друга причина е, че потребителите търсят по-изгодно предложение или очакват момента с намаленията.
Сега вече знаеш в каква посока можеш да подобриш потребителското изживяване на посетителите на онлайн магазина ти и съответно да увеличиш продажбите си.