Иновациите в ключови области като свързаността, безопасността и намаляване на разхода ще бъдат основни фактори при вземането на решение за покупка на нова кола.
Това показва проучване на The Boston Consulting Group.
Новата златна ера на иновациите
В наши дни конкуренцията между автомобилните компании е огромна. Всяка от тях се стреми да бъде лидер на пазара и първа да предостави на клиентите си нови марки, модели, технологии и удобства. Най-новите перспективни разработки могат да се обединят в четири основни направления:
-
По-голяма мощност – тук усилията на производителите на автомобили са насочени както към икономия на гориво, така и към намаляване на количеството вредни емисии в атмосферата. Благодарение на новите технологии става възможно намаляването на размера и теглото на двигателите с вътрешно горене без това да се отразява на тяхната мощност.
-
По-леки материали – стремежът към икономия на гориво доведе до все по-широката употреба на олекотени материали каквито са алуминия, магнезия, въглеродните влакна. За съжаление обаче, тяхната цена е значително по-висока и това кара производителите да инвестират в производствени технологии, които намаляват разходите.
-
Свързаност - подобренията във възможностите и намаляването на цените на камерите, сензорите и на софтуера като цяло дават възможност за свързване в реално време между два автомобила, между автомобилите и инфраструктурата, между автомобилите и различни персонални устройства и т.н. По този начин възможността от човешка грешка се свежда до минимум.
-
Активна защита – все по-бурно се развиват технологии, които да направят автомобила с асистирано шофиране възможен за масова употреба. Шофьорът става все по-малко необходим при наличието на софтуер, който може да реагира с много по-голяма бързина и по-малък риск от грешка.
Отговорът на тези потребности днес е във фокуса на производителите, които се стремят по-бързо да представят на клиентите си нови технологии. Реализацията на плановете им ще превърне колите от сбор от механични и хидравлични системи в съвременни машини, контролирани основно от електрониката и софтуера. Тези промени изцяло ще изменят начина, по който автомобилите се възприемат, проектират, произвеждат, обслужват и дори подхода към шофирането.
Какво търсят клиентите?
Според анализа на The Boston Consulting Group:
-
Потребителите предпочитат да купуват коли от производители, които въвеждат нови технологии.
-
Свързаността на автомобилите и безопасността са толкова важни, колкото и намаления разход на гориво.
-
Покачващите се цени на петрола и глобалното затопляне, гарантират че развитието на технологии, свързани с повишаване на ефективността на двигателите и редуцирането на вредните емисии ще бъде във фокуса на производителите на автомобили.
-
От друга страна, автокомпаниите ще трябва да увеличат и капацитета си в разработването на електронни компоненти и софтуер – област, в която в момента има недостиг на таланти, и в която производителите ще се конкурират с утвърдените технологични компании и множество стартъпи.
-
Основните доставчици на авточасти, оборудване и софтуер ще стават все по-важни за въвеждането на иновациите на пазара. Това е и потенциален риск за автокомпаниите. Възможно е подизпълнителите им да развият и притежават интелектуална собственост, която ще бъде особено важна за разпределянето на пазара.
Как хората ще финансират покупката си?
Днес хората имат голям избор от възможности за финансиране на покупката на автомобил. Това са различни банкови продукти, лизинг или специализирани потребителски кредити. И ако първите два варианта са широко разпространени, то последният е иновация на българския пазар. Ние сме първата финансова компания, която предложи на клиентите кредит за покупка на автомобил без първоначална вноска и с редица предимства.
Разбери как можеш да финансираш своя проект с БНП Париба Лични Финанси.