Днешните потребители се обвързват с компаниите по много различен начин в сравнение с миналото. Важно е да бъдат активно ангажирани, което ще ги превърне в значим актив за бизнеса.
В последните години се наблюдава чувствителна промяна в потребителското поведение, която от своя страна провокира нов тип търсене. Компаниите трябва да впрегнат въображението си, за да погледнат отвъд продуктите и услугите, които предлагат в момента.
Краткосрочна или дългосрочна връзка?
С навлизането на онлайн търговията, много търговци се възползваха и усетиха предимствата на дигитализацията на услугата и набраха бързо плодовете на успеха.
Едновременно с това обаче те се изправиха и пред една различна непозната сфера и среда на комуникация, с която трябва да се справят.
Съвет: Не залагайте на бързия успех - той е много примамлив, но в дългосрочен план не е особено ефективен.
Лоялният клиент = застрашен вид
Клиентите разполагат с невиждано изобилие, имат свободата и възможността бързо да променят решението си, в зависимост от условията, които им се предлагат.
След първата и втората продажба онлайн, увеличаването на конкуренцията, както и различните клиентски нужди, пред търговците на дневен ред излиза голямото предизвикателство как да успеят да задържат и да върнат клиентите отново при себе си.
Клиентите стават по-взискателни и изискващи като все по-често ставаме свидетели на това как привързаността им към различните търговци и марки е сведена до минимум и клони към изчезване.
Съвет: Мислете за клиентите си като за приятели, които не искате да загубите. Инвестирайте в потребителското им изживяване.
Мит ли е клиентското изживяване?
Въпросът е дали инвестирането в клиентските нужди наистина си заслужава? Голямото предизвикателство, пред което бизнесът се изправя в днешно време, е да успее да създаде дълготрайна връзка с клиентите си.
Инвестирането в клиентското изживяване е малка крачка към голямото решение. Тази крачка си струва. Това е единствената причина, която ще върне обратно клиентите в магазина.
Съвет: Работете в тази посока целенасочено и с голямо внимание.
Как да задържите клиентската лоялност?
Съвременните технологии изправиха потребителите пред възможността да имат всичко, по всяко време, навсякъде, бързо и на ниска цена.
Възможността за избор и мобилността са голямо предизвикателство за поддържане на клиентската лоялност.
Съвет: Бъдете гъвкави!
Време е за по-свеж поглед отвъд традиционните рамки
>> Традициите не са това, което бяха – ниската цена и качеството на услугата не са достатъчни. Печелят тези, които са адаптивни и креативни – персонализирането на различни предложения като отстъпки и специални оферти имат голямо въздействие върху потребителите.
>> Не е важно само предлагането на намаление, специална оферта или ваучер за подарък. Възможността клиентът да персонализира продукта според желанията си ще изведе напред тези, които успеят да задоволят тази нужда.
>> Инвестиция в служителите – развитието на служителите е важен детайл в постигането на клиентско изживяване. Професионалното и качествено обслужване работи. Добавянето на лично отношение при предлагане на услугата е много важно.
>> Комуникация на клиентска честота - локализиране на потребителите там, където прекарват голяма част от времето си, и селектиране на онлайн каналите, които бизнесът използва, спрямо местонахождението им.
>> Проблемите трябва да се разрешават – ефектът на щрауса не води до нищо добро. При получено оплакване, е важно проблемът да бъде разрешен бързо и ефективно.
Създаването на положителни емоции по време на пазаруването са гаранция за клиентска лоялност. Това е труден процес, изискващ време. Бизнесът трябва бъде готов да инвестира в специфичните потребности и комфорта на клиентите си, като направи продуктите и услугите си адаптивни на съвременните бизнес процеси.
Всеки бизнес трябва да открие своя начин на комуникация и да инвестира с пълна сила в нея, превръщайки компанията си в незаменимо за клиента място. Разберете повече как новите тенденции в ритейл бизнеса влияят на търговията и открийте кои технологии промениха пазаруването.