Kак шопинг изживяването ще трябва да се промени и кои са най-големите оптимисти в Европа.
Вече ти разказахме кои са милениумите и каква е връзката им с физическите магазини. Данните, които ти представяме, са от тазгодишното голямо европейско проучване „Observatoire” на BNP Paribas Personal Finance с основен фокус върху милениумите и връзката им с магазините.
Какво още милениумите очакват от магазините?
Милениумите ценят времето си и не желаят да го губят в магазините. 83% от тях искат да плащат по-бързо и без да чакат на опашки, като в България този процент е най-висок – 92%. Проучването "Observatoire" показва също, че 71% от 25-34 годишните искат и по-дълго работно време на физическите магазини. В Германия са най-доволни от работното време - 40%, докато в България 82% искат то да бъде удължено. Това е най-високият процент сред държавите в проучването.
Важно удобство за милениумите е осигуряването на грижа за децата в магазините, докато родителите пазаруват. Около 49% от анкетираните споделят, че пазаруват след прибирането на децата от детска градина или училище и биха избрали магазин, в който има "занималня". Друга причина за загуба на време е паркирането. Това е причината 55% от милениумите да изискват опция за резервиране на паркомясто от магазина на бъдещето.
Какво желаят от шопинг изживяването си?
Над 70% от милениумите се тревожат, че стандартизацията ще намали желанието им за пазаруване. Те се страхуват, че ще имат все по-малък избор, тъй като едни и същи търговци ще им предлагат едни и същи продукти. За поколението Y автентичността е много важна, така че магазините трябва да промотират своята индивидуалност. Най-лесният начин търговските обекти да направят това е, ако предлагат оригинални продукти. Португалците се вълнуват най-много от възможността да намират неоткриваемото (90%), докато българските милениуми са с 86%.
Aко магазините имат оригинален дизайн, променят концепцията си често и предлагат уникално преживяване на клиентите си, ще спечелят лоялността на поколението Y.
Очаквания за бъдещето?
Милениумите са с по-положителна нагласа за ситуацията в страната си в сравнение с по-възрастните поколения. Като цяло 79% от милениумите вярват че бъдещето ще е по-добро. Този процент е най-висок в Дания с 86%. България е на втора позиция заедно с Румъния с 83%. България беше включена в проучването за първи път през 2016 година. Наблюдава се положително развитие от тогава - сега хората са по-оптимистично настроени за бъдещето си. Например, през 2016 г. те оценяваха личното си положение с 4,2, а за 2017 се е вдигнало до 5.
Тази нарастваща увереност е свързана и с желанието за пазаруване. През следващата година 47% от европейците планират да харчат повече. В България процентът е над средния за ЕС – 69%. Също така 35% от българите заявяват, че през последните 12 месеца покупателните им възможности са се увеличили.
Тези и други любопитни резултати, както и футуристична презентация за
следващото поколение (Z), бяха представени на мини конференция през
април. Говорители бяха Паскал Русари, Директор "Продажби и маркетинг" на
BNP Paribas Personal Finance за Централна и Източна Европа, Жозе
Салойо, управител на БНП Париба Лични Финанси, Нели Недялкова,
заместник-управител, и Никола Диаконо, експерт в технологичния маркетинг
център за иновации L'Echangeur. Пълен запис на представянето можеш да
гледаш в YouTube канала ни.