Българите между 18 и 40 годишна възраст най-често купуват на изплащане лаптопи, таблети, смартфони и телевизори.
След тази възраст предпочитанията се изместват към фризерите и спортните терапевтични стоки. Това показват данните от проучване на БНП Париба Лични Финанси, България, сред близо 1.2 милиона клиенти.
След 50 годишна възраст жените вземат решенията за покупка на кредит
Любопитен е фактът, че след 50 годишна възраст българските жени имат водеща роля при вземането на решение за покупка на изплащане с JETCREDIT. Съотношението при молбите за кредити между мъжете и жените е 40:60 в полза на дамите. Преди тази възраст мъжете са двигател на покупките и съотношението при вземане на решение отново е 40:60, но в полза на господата.
До този извод води анализът на стоките, които се купуват на изплащане от различните поколения. Проучването показва също, че все още кредити за покупка на стока се отпускат основно във физическите магазини (над 90%), за сметка на онлайн магазините. Това показва, че българите предпочитат да видят и тестват продукта преди да го купят.
Интересна тенденция се наблюдава при газовите уредби. Според данните, те се купуват на изплащане основно през интернет. Това може да се разглежда като знак, че българските шофьори са в крак със съвременните технологии и проучват онлайн кои са най-добрите оферти преди да вземат решение за покупка.
Развитие на иновативни канали за кредит
Въз основа на значителния ръст, от над 17%, на онлайн молбите за покупка на изплащане през 2013 г., експертите на БНП Париба Лични Финанси, България предвиждат бърз ръст на потребителското кредитиране в електронната търговия. Очаква се този процес да бъде движен от по-голямото проникване на интернет и развитието на изцяло уеб базирани търговци.
Във връзка с развитието на иновативните канали за кредит, изпълнителният директор на компанията, Мишел Фуйе заяви: „Днес нашата компания е основният двигател на иновациите на пазара. Ние разработихме интуитивен и лесен онлайн процес за покупка на стоки на изплащане и стартирахме иновативен виртуален „магазин за кредити” за нашите парични кредити. Предлагаме на клиентите и възможност за кандидатстване по телефона. Развитието на дигиталния пазар ще остане във фокуса на компанията и ще продължим да работим офертите за кредит да бъдат интегрирани при процеса на покупка от електронни магазини по удобен начин. Така компанията ни ще продължи да бъде основен двигател на ръста на потреблението и ще подпомогне бизнеса на партньорите ни.”