3 основни фактора движат покупките на изплащане:
-
Все по-големият брой стоки, които могат да се купят на кредит
-
Възможността за покупка на изплащане във все повече магазини
-
Разработването на иновативни канали за продажба
Избор от над 470 вида стоки на изплащане
Според данните на БНП Париба Лични Финанси, България броят на видовете стоки, които могат да бъдат закупени на изплащане в България, непрекъснато нараства. За последната година той достигна 470 и продължава да расте. Анализът на компанията за периода април 2013 г.- април 2014 г. показва, че със стоков кредит са купувани продукти от най-различни категории, като: „Бяла и черна техника”, „Автоаксесоари и оборудване”, „Компютърна техника”, „Инструменти”, „Обзавеждане” и много други. Благодарение на партньорствата на БНП Париба Лични Финанси, България, с водещи клиники в София и Пловдив, на изплащане може да се ползват дори и дентални услуги.
Над 3 000 магазина със стоков кредит
Данните на компанията сочат, че интересът на хората към покупка на изплащане непрекъснато расте. Сред причините за това е все по-голямата мрежа от магазини, в които се предлага покупка на вноски. Например, към момента кредитът ни за покупка на стоки на изплащане е достъпен в над 3 000 обекта на повече от 2 600 партньори.
Иновативните канали за продажба развиват пазара
Друга причина за ръста при стоковото кредитиране е и развитието на онлайн търговията. БНП Париба Лични Финанси, България, отчита повишен интерес към онлайн пазаруването на изплащане, който се очаква да се запази и през 2014 г. През последните години се увеличи броят на електронните магазини, като на пазара навлязоха и изцяло уеб базирани търговци.
Затова и компанията ни разработи първото в България онлайн решение за кредитен калкулатор, който предлага различни оферти на клиента директно в интернет страницата на търговеца и дори дава възможност за включване на промоционални предложения. Услугата се нарича BNP Paribas WebService2.0 и, според плановете, до края на годината трябва да бъде въведена в магазините на повечето търговски партньори.
Кой какво печели?
От голямото разнообразие на продукти на изплащане печелят най-вече клиентите. Хората могат да си купят на вноски почти всичко - от телевизори, през дизелови двигатели и аквариуми, до семена за посев. Това показва третото издание на класацията "Хоби Топ 5 на изплащане" от БНП Париба Лични Финанси, България, базирано на получените молби за финансиране на стоки за периода април 2013 г. - април 2014 г. Нейната цел е да информира кои са най-предпочитаните стоки за свободното време, купувани на изплащане, според информацията на компанията.
От предлагането на стокови кредити печелят и търговците. Според данни на компанията около 20% от оборота на ритейлърите се движи именно от потребителските кредити. Редица пазарни проучвания показват, че възможността за покупка на изплащане привлича клиенти към магазините.
Друга интересна тенденция е, че при покупка на изплащане, хората са по-склонни да си купят не само конкретния продукт, за който са влезли в магазина. Например, ако търсят таблет, е много вероятно да си купят и аксесоари като калъф за защита и слушалки, които не са били планирани първоначално. Освен това, при плащане на вноски, хората са склонни да похарчат повече пари за по-скъп модел.
А какви са тенденциите за развитието на търговията в България, може да научите от прогнозите на световноизвестния футурист д-р Патрик Диксън.