В ерата на технологиите може би за никой не би било изненада, че и любимите на всички детски книжки вече няма да са такива, каквито ги познаваме.
Тази промяна ще бъде следващата голяма стъпка в света на книгите и на издателския бизнес като цяло. След пещерните рисунки се появиха надписите на камъни. Те бяха последвани от ръкописите. Революционна промяна беше появата на печата. Постепенно хартиените книги започнаха да съжителстват с дигиталните издания, а книгите на бъдещето ще бъдат интерактивни и анимирани. Така те ще навлязат още по-уверено в цифровата ера.
Тази промяна в много голяма степен ще засегне детските книги. Днешните деца растат с технологиите. Те опознават света през екрана на таблета, смартфона и телевизора. Много издатели на детски книги осъзнават това и разработват проекти за анимирани книжки, които могат да се четат на преносими устройства.
Интерактивно съдържание за деца
Някои от компаниите разработват проекти за електронни книги с интерактивни истории. До известна степен те напомнят популярните книги-игри, в които всеки читател може да направи своя избор как да се развие историята. Един от успешните проекти е на френската фирма Cylapp, която е разработила инструмент за създаване на интерактивни електронни книги. Тя е създала специализиран софтуер, с който всеки издател и дори технически грамотен автор може да създаде „живи” онлайн книги за деца. Според компанията, тази програма ще направи революция на пазара на детска литература. Нещо повече - според програмистите на Cylapp, с помощта на тяхната програма в бъдеще ще могат да се създават и интерактивни учебници и ръководства за ученици.
Нов облик за хартиените книги
Междувременно анализатори от Disney обмислят подход, с който да съхранят хартиените книги, като включат в тях иновативни технологии. Специалисти по анимация са започнали да разработват система, с която чрез проектор ще бъдат анимирани обикновените книжки. Музей в Германия дори изпробва тази идея, като покани посетителите си да видят как върху хартиена книга може да се проектира анимация.
Преди няколко години във Франция издателство Nathan издаде детска енциклопедия, пресъздавайки реалността чрез технологиите. В основата на системата са уеб камера и специализиран софтуер. С тяхна помощ, докато детето чете, ще може да вижда и анимирани изображения на екран пред себе си. Благодарение на този „технологичен микс” децата могат по-лесно и бързо да откриват света около себе си и да научават нови неща.
В същото време специалисти от Масачузетския технологичен институт са разработили ново устройство, което прави четенето на книги още по-интерактивно. Чрез програма читателят може да почувства емоциите на героите в нея. Засега този проект е спрял до изработването на прототип и не е сигурно дали продуктът ще бъде пуснат на пазара.
Едно е сигурно - благодарение на технологиите всичко се променя, включително и книгите, които ще предоставят нови преживявания и възможности. Но остава един важен въпрос, който тепърва ще търси своя отговор: наистина ли децата, а и по-възрастните читатели, биха искали четенето на книги да им носи същото преживяване както 3D филмите?
Съвременните технологии навлизат във всеки аспект на живота ни. Те промениха изцяло комуникацията между хората и начините, по които се информираме. Вече дават своето отражение върху отношенията клиент-търговец и пазаруването като цяло. Модерните технологии навлизат все повече и в автомобилната индустрия, като се очаква иновациите да движат решенията за покупка на нов автомобил.