Психологическата граница преди първата покупка от даден търговец е най-голяма. Затова е толкова важна и ролята на доверието между търгуващите страни.
Не веднъж сме си говорили как новите технологии дават все повече възможности на бизнеса ти да достигне до своите клиенти. Да достигнеш до тях обаче е само част от задачата. Следващата важна стъпка е да спечелиш доверието им и да изградиш стабилни взаимоотношения.
Ето как да го постигнеш:
Прозрачност преди всичко
Клиентите ще ти имат доверие, когато си откровен и честен. Предлагай им винаги качествени продукти, описвай подробно съдържанието на всяка стока, не крий важна информация. Прозрачността в отношенията с клиентите е една от основните причини те да изберат да похарчат парите си в магазина ти или да използват услугите ти.
Двупосочна комуникация
Технологиите позволяват на бизнеса да разговаря „на живо“ с клиентите си благодарение на мигновените съобщения и социалните медии. Това премахва бариерите на комуникация и взаимодействие.
Като добър търговец покажи на клиентите си съпричастност към проблемите им и потърси начин да им съдействаш. Така ще ги спечелиш, ще изградиш доверена връзка с тях, а те ще те препоръчат на близки и познати.
За да разбереш по-добре нуждите на клиентите си, можеш сам да инициираш дискусии с тях. Събраната информация ще ти бъде полезна да ги опознаеш по-добре и да се адаптираш спрямо нуждите им.
От съществено значение за успеха на всеки бизнес днес, е умението му да комуникира с клиентите си. Основата на добрите продажби и добрата репутация на продуктите и услугите се крие точно в тези умения.
Всичко това е и част от доброто клиентско изживяване. Познанията за онлайн средата и тенденциите в дигитализацията ще ти помогнат да си по-близо до клиентите си.