По-образовани, със сравнително по-високи доходи и в същото време много по-несигурни за бъдещето си, в сравнение със своите родители.
Представителите на това поколение са хората, които са преживели прехода от „икономика на производството” към „икономиката на услугите”.
Те са свидетели на политическите и икономическите промени от края на 80-те и началото на 90-те години, много от тях дори активно са участвали в процесите.
Това поколение е амбициозно, със стремеж за развитие и придобиване на нови умения. Но в същото време искат нещата да се случват по техния начин.
40-50 годишните като потребители
Според експертите на Reach Advisors, едно от основните оплаквания на хората от т.нар „поколение Х” е, че нямат достатъчно време за децата и семейството си. Те са фокусирани върху кариерата си и осигуряването на финансова стабилност на домакинството. Именно това трябва да се има предвид при маркетирането на стоки и услуги за семейството.
Според проучване на eMarketeer пък, поколението на 40-50 годишните е силно лоялно към брандовете, на които има доверие. Затова са готови да платят по-голяма сума пари за нов модел от марка, която се е доказала в техните очи. В сравнение със следващите поколения, те са по-малко склонни да тестват нови производители или доставчици на услуги.
Характерно за потребителите от „поколение Х” е, че разчитат както на традиционните, така и на дигиталните медии при търсенето на информация за покупка. Те нямат затруднения при откриването на нужните им данни както в хартиени справочници, така и в интернет форумите. А самата информация я използват, за да потвърдят и засилят своята лоялност към даден бранд или продукт.
40-50 годишните са мотивирани да търсят колкото се може повече информация, защото често се ръководят от принципа „Какво ще спечеля от това?”. Това им помага да се уверят, че няма да бъдат заблудени от рекламни послания и маркетингови трикове, и че ще получат най-висока добавена стойност срещу парите си.
Сбогом кабрио, здравей мини ван
Една от най-ясните отличителни черти на „поколението Х”, спрямо тези след него, може да се открие в предпочитанията за автомобили. Шофьорите на 40-50 годишна възраст предпочитат просторни коли с големи багажници. В същото време, те трябва да осигуряват комфорт при пътуване и безкомпромисна безопасност. Осен това, те търсят и екстри като автомобилни DVD системи, които да ангажират вниманието на подрастващите пътници на задната седалка.
Как да подходим към „поколението Х”?
„Поколението Х” е скептично настроено към директната реклама и трябва да бъде убедено в качествата на продукта. Затова фокусът на търговците трябва да бъде върху представяне на доказателства защо конкретното предложение е най-добрата покупка. Това важи най-вече за стоки за поддръжка на дома, за спорт, обзавеждане и въобще всичко, което може да се счита за дълготрайна инвестиция.
Купувачите на възраст 40-50 години са по-склонни да направят покупка, ако могат да се идентифицират с продукта. Затова трябва да им бъде представена причина да похарчат парите си. Например, ако им бъде предложен преносим DVD плейър, обяснението - „Това ще ангажира вниманието на децата, а вие ще можете да погледате спокойно телевизия”, ще помогне.
Друга характерна черта за това поколение е, че те се фокусират върху безопасността и удобството на своите наследници. Ако даден продукт отговаря на тези характеристики, те ще са по-склонни да го купят.
За да бъде успешна една маркетингова стратегия, трябва да е съобразена със спецификите на потребителските навици. Или това са така наречените „поведенчески харектеристики“. Всяко поколение отличава с поведение, обусловено от културната, икономическата, социалната и технологичната среда, в която са израсанали. Как да разпознаете нуждите на различните поколения, може да прочетете за това, как пазарува поколението на 20-30 годишните и как да достигнем до 30-40 годишните потребители.