Твоя бизнес

Как да достигнем 30-40 годишните потребители?

Публикувано на 20 август 2014 от Биляна Руженова

Picture

Поколението на 30-40 годишните е това, което е израснало на границата между две епохи – преди и след интернет.

Неговите представители са израснали без социални мрежи и мобилни устройства. В същото време всички тези удобства днес са част от ежедневието им.

Това са хората, които вече са завършили висшето си образование и имат кариера. Много от тях са семейни и градят планове за бъдещето, базирани на стабилна професионална и финансова сигурност.


30-40 годишните като потребители

Характерно за представителите на това поколение е, че те рядко биха направили покупка без предварително проучване. Това означава допитване до приятели, ровене из интернет форуми, разглеждане на потребителски мнения на сайта на търговеца или производителя и т.н.

Обикновено те са скептично настроени към традиционния маркетинг и не се възприемат като негова цел. Предпочитат точно обяснение на продукта и неговите характеристики, а не бляскави видео клипове. В същото време, те интуитивно са податливи на печатна, телевизионна или радио реклама, тъй като са израснали във времето без компютри и интернет. Факт е, че поколението на 30-40 годишните разчита до голяма степен на интернет, за да се информира, но неговите представители все още четат хартиени вестници и списания за разлика от голяма част от 20-30 годишните. 

Хората на 30-40 години са лоялни клиенти. Според проучване на eMarketer 40% от тях се придържат към марките, които харесват. С други думи, ако даден бизнес успее да изгради връзка с клиент от това поколение, то той ще има лоялен потребител в дългосрочен план.

Представителите на това поколение високо ценят своята различност и независимост. Затова и предпочитат компании, за които всеки клиент е различен, и не одобряват подхода „един размер пасва на всички”. За да направят покупка, трябва да бъдат убедени в това, че даденият продукт или услуга ще им донесе добавена стойност.

Каналите за достигане до 30-40 годишните

Търговските послания достигат до поколението на 30-40 годишните през три канала: телевизия, интернет и печатна реклама. Това е една от основните разлики с поколението на 20-30 годишните. Ако за поколението до 30 годишна възраст, YouTube е еквивалентът на ТВ изживяване, то 30-40 годишните още гледат новинарските емисии.

Това е и поколението, което е било свидетел на раждането и масовото навлизане на интернет в живота. Редица проучвания показват, че над 80% от 30-40 годишните използват редовно интернет, а близо половината имат смартфон. Това прави глобалната мрежа подходящ канал за комуникиране на търговски послания към тях.

Всяко поколение притежава своите специфики на поведение в живота и потреблението. И ако 30-40 годишните са лоялни клиенти и податливи на печатна и телевизионна реклама, то по-младото от тях поколение притежава различни потребителски навици. Запознайте се с тях в „Как пазарува поколението на 20-30 годишните?“.

Биляна Руженова

Здравей, аз съм Биляна Руженова

Здравей, аз съм Биляна Руженова

Още мои публикации