В началото на 2016 г. най-голям ръст на европейския автомобилен пазар е отбелязал сегментът на така наречените кросоувъри, известни и като SUV.
Данните на специализираната в проучвания на автомобилните пазари в Европа компания – JATO Dynamics, показват че през втория месец на годината са били регистрирани 265 500 коли от този клас. Това е увеличение на продажбите с цели 31% в сравнение с февруари 2015 г. Последното им проучване сочи, че през февруари 2016 г. продажбите на SUV коли са почти 25% от целия европейски пазар.
Най-продаваният кросоувър е Nissan Qashqai, а най-голям ръст в сравнение с миналата година имат моделите Hyundai Tucson, Renault Kadjar и Suzuki Vitara.
Какви коли купуват европейците?
Що се отнася до конкретни модели, за пореден път най-много продажби в Европа отчита легендата Volkswagen Golf с 36 100 новорегистрирани автомобила.
На второ и трето място са компактните VW Polo и Renault Clio.
Кой трупа популярност?
За втори пореден месец Hyundai Tucson е най-добре представящата се кола по отношение на спечелен пазарен дял. Корейският SUV зае 24-то място в списъка на най-продаваните коли в Европа и второ сред кросоувърите, изпреварвайки VW Tiguan и Renault Kadjar.
Suzuki Vitara, Fiat 500X, Mercedes GLC и Mazda CX-3 са другите автомобили, спечелили значителен пазар дял.
Според експертите на JATO Dynamics ръстът на европейския автомобилен пазар се движи от бума на SUV сегмента, и се очаква тенденцията да се задържи.
А как ще се представят изцяло електрическите SUV модели, анонсирани от някои производители, и дали те ще подпомогнат възхода на електромобилите, тепърва ще проследим.