Всяка следваща година предлага все по-големи технологични и потребителски промени, за които бизнесът трябва да се подготви. Не ги пренебрегвайте и бъдете готови за тях, за да не изостанете от конкурентите си.
За много търговци, технологичните и онлайн тенденции са все още "екзотични" новаторства, за които е рано да се мисли. Но бизнесът не чака нашето мнение или одобрение - той трябва да бъде гъвкав и да бъде в крак с времето.
Подбрахме тези 3 тенденции на бъдещето, за които всеки бизнес трябва да започне да мисли още отсега.
Визуално и гласово търсене
Всички компании, които адаптират сайтовете си с възможност за гласово и визуално търсене до 2021 година, ще увеличат приходите си от онлайн търговия с 30%. Гласовите търсения са най-бързо растящият тип мобилно търсене. Една от големите онлайн търсачки Bing твърди, че до четири години те ще представляват 50% от всички търсенията в интернет.
Към днешна дата хората използват гласа си, за да търсят факти, локации или да получават информация за времето.
Ерата на ботовете
Ботовете са компютърни асистенти, които могат да отговарят на въпроси и да помогнат на бизнеса и потребителите за различни дейности в онлайн пространството. Така не се налага човек да се намесва в комуникацията. Ботовете са навсякъде и се използват от маркетолози, търговци, в социалните мрежи, както и в обслужването на клиентите. До 2021 г. повече от 50% от компаниите ще инвестират в разработването на ботове и чатботове. Всъщност повече ще се инвестира в тях, а не в традиционните мобилни приложения.
Бързият напредък в естествената езикова обработка прави днешните чатботове много по-интуитивни в разпознаването на намеренията на потребителите.
Мобилните разплащания
Много експерти твърдят, че 2018 г. ще е годината на мобилните разплащания. Тенденциите са все повече потребители да използват смарт телефоните си за поръчки, плащания и управление на личните си финанси. Клиентите предпочитат лекото и безпроблемното преживяване на мобилните портфейли, които ще надхвърлят очакванията им за удобство през годината. Много компании като Facebook, Apple и Samsung вече създадоха свои вариации за мобилни портфейли, чрез които потребителите могат да плащат с телефона си.
Бъдещето определено е посветено на технологиите и търговците трябва да бъдат постоянно в течение с последните потребителски нагласи в онлайн търговията, за да могат да бъдат конкурентни на пазара.