Твоя бизнес

Обединението на онлайн и офлайн света в търговията

Публикувано на 16 октомври 2014 от Катя Делипавлова

Picture

В бъдеще светът на търговията ще бъде преплетен между онлайн и офлайн реалностите. Какво обаче означава това?

Потребителите ще проучват в интернет, ще събират мнения от форуми, ще разглеждат продукти в магазините и накрая ще ги поръчват през интернет, за да се възползват от отстъпка или промоция. Нещо повече – целият процес на онлайн поръчка може да става в самия магазин и клиентът да си взема стоката веднага.

Важно ли е търговецът да бъде онлайн?                                             

Все повече потребители оценяват удобството на пазаруването по интернет и доказателство за това са онлайн оборотите, които в някои браншове са между 10% и 20% от общите.

За да не останат „зад борда”, търговците не просто трябва да създават електронни магазини, но трябва и да напасват продажбените си стратегии спрямо новите тенденции, повлияни от сливането на онлайн и офлайн света. Такава тенденция например е услугата „запази и вземи“, която позволява стоката да бъде поръчана онлайн, но да бъде получена офлайн в магазина. Друга важна за клиентите възможност е да могат да върнат стока, купена през интернет, в офлайн магазин на търговеца.

Еволюция на доставките – нова пазарна ниша

Обединяването на онлайн с офлайн търговията ще доведе и до неизбежна еволюция на доставките на стоки до потребителите.

Един от проблемите при доставките до дома на клиента е, че той не винаги е там в момента на доставка. Това води до развитието на съвсем нова пазарна ниша – специализирани щандове за приемане на пратки в кварталното магазинче, фризьорския салон или фитнес центъра. Тази идея се ражда първо в Германия и много скоро се пренася в голяма част от Европа. Тези места за доставка се наричат „пунктове за колети”. Във Великобритания те вече са над 3000 за последната година, като 50% от потребителите взимат точно от там своите стоки.

Време за доставка

Времето на потребителите е ценно и всичко, което им спестява 3-4 часа, има висока стойност за тях. С новите стандарти доставките няма да са в рамките на денонощие или седмица, а ще стават в самия ден на поръчка. Когато клиентът отиде до магазина, той може веднага да получи желаната от него стока, а ако си я поръча онлайн, трябва да чака за нея най-малко 24 часа. Поради тази причина, търговците на едро вече доставят на партньорите си необходимите стоки, а дистрибуторите ги доставят до „пунктовете за колети”. Според прогнозите на редица експерти, в близко бъдеще сроковете на доставка ще бъдат максимално съкратени и стоките ще достигат до клиентите за максимум 6 часа.

Това са част от анализите на д-р Патрик Диксън за бъдещето на търговията в България и света. Вижте какво още прогнозира световноизвестният футурист за развитието на мобилния маркетинг и бъдещето на хипермаркетите.

Катя Делипавлова

Здравей, аз съм Катя Делипавлова

Здравей, аз съм Катя Делипавлова

Вярвам, че човек трябва да спазва няколко важни правила, за да се радва на стабилно финансово здраве. Най-важното за мен е да харча разумно и да не се поддавам на емоционални покупки.

Още мои публикации