Традиционният маркетинг остава в миналото, за сметка на това онлайн маркетингът набира все по-голяма скорост.
Това разказа световноизвестният футурист д-р Патрик Диксън по време на презентацията си в София по покана на БНП Париба Лични Финанси, България.
Д-р Диксън дава отговор и на важни въпроси като:
Какви са новите тенденции в маркетинга?
Бъдещето на маркетинга зависи от това как компанията комуникира с клиентите си в онлайн пространството и данните го доказват. Интернет става все по-силен канал за реализиране на продажби в България и по света:
-
53% от потребителите в България са си купили продукт, след като са научили за него в интернет;
-
44% от българите, които не ползват интернет, се допитват до свои приятели, които пък се „консултират“ с мрежата.
Д-р Диксън споделя, че във Великобритания 1/3 от жителите не гледат телевизия, защото вместо това те гледат предаванията, от които се интересуват, онлайн. А това доста затруднява задачата на маркетинг експертите да планират телевизионни кампании за техните продукти.
Според маркетинг експертът Джейсън ДеМер, много по-добре е компаниите да се съсредоточат върху създаването на полезно и ангажиращо съдържание, което да е насочено към специфична аудитория, вместо да инвестират огромни средства в телевизионна или радио реклама. Последното не само, че е скъпо, но и днес е все по-неефективно.
Как се влияят потребителите в мрежата?
Мнението на потребителите за даден продукт има много по-голяма тежест, отколкото рекламата. Това важи с още по-голяма сила за онлайн пространството. Близо 2/3 от българите биха се отказали от покупка на определен продукт, ако видят негативно мнение за него онлайн. Развитието на Google и социалните мрежи дават възможност на клиентите да съберат мнения не само от близките и познатите си за даден продукт, но и от много по-широк кръг от хора.
Днес потребителите се влияят повече от всякога от коментарите и мнението на напълно непознати за даден продукт или услуга. И за да бъде успешна една компания, тя трябва да се съсредоточи върху създаването на доверие в марката чрез обслужването, съветва д-р Диксън, тъй като именно това ще бъде основният начин за търговия в близко бъдеще.
Каква е връзката между клиентите и компаниите?
Потребителите търсят все по-силна връзка с марките. 32% от българите в интернет следват любимите си марки в социалните мрежи, което повишава тяхната лоялност. Над половината от потребителите в България са си купили продукт или марка, след като са научили за нея в интернет. Паралелно с това, всеки четвърти е онлайн чрез мобилния си телефон, като половината от потребителите са на възраст между 26 и 35 години.
Това определя и една от основните тенденции в бъдещето на маркетинга - компаниите да се стремят да печелят доверието на клиентите си чрез създаване на ценно за тях съдържание и публикуването му в различни канали.
Според анализ на Content Marketing Institute, най-успешните маркетингови кампании са били проведени в социалните мрежи, през собствените корпоративни страници и блогове, електронни бюлетини, видеа и статии и публикувани във външна за компанията уеб среда.
С използването на един или няколко от тези канали бизнесът ще може да изгради позитивен имидж сред своите потенциални клиенти и да затвърди връзката с настоящите.
Д-р Патрик Диксън разказва още за бума в онлайн търговията и как той ще се отрази на хипермаркетите.