Твоя бизнес

Бъдещето на продажбите е онлайн маркетингът

Публикувано на 3 октомври 2014 от Катя Делипавлова

Picture

Традиционният маркетинг остава в миналото, за сметка на това онлайн маркетингът набира все по-голяма скорост.

Това разказа световноизвестният футурист д-р Патрик Диксън по време на презентацията си в София по покана на БНП Париба Лични Финанси, България. 

Д-р Диксън дава отговор и на важни въпроси като:

Какви са новите тенденции в маркетинга?

Бъдещето на маркетинга зависи от това как компанията комуникира с клиентите си в онлайн пространството и данните го доказват. Интернет става все по-силен канал за реализиране на продажби в България и по света:

  • 53% от потребителите в България са си купили продукт, след като са научили за него в интернет; 

  • 44% от българите, които не ползват интернет, се допитват до свои приятели, които пък се „консултират“ с мрежата.

Д-р Диксън споделя, че във Великобритания 1/3 от жителите не гледат телевизия, защото вместо това те гледат предаванията, от които се интересуват, онлайн. А това доста затруднява задачата на маркетинг експертите да планират телевизионни кампании за техните продукти. 

Според маркетинг експертът Джейсън ДеМер, много по-добре е компаниите да се съсредоточат върху създаването на полезно и ангажиращо съдържание, което да е насочено към специфична аудитория, вместо да инвестират огромни средства в телевизионна или радио реклама. Последното не само, че е скъпо, но и днес е все по-неефективно.

Как се влияят потребителите в мрежата?

Мнението на потребителите за даден продукт има много по-голяма тежест, отколкото рекламата. Това важи с още по-голяма сила за онлайн пространството. Близо 2/3 от българите биха се отказали от покупка на определен продукт, ако видят негативно мнение за него онлайн. Развитието на Google и социалните мрежи дават възможност на клиентите да съберат мнения не само от близките и познатите си за даден продукт, но и от много по-широк кръг от хора.

Днес потребителите се влияят повече от всякога от коментарите и мнението на напълно непознати за даден продукт или услуга. И за да бъде успешна една компания, тя трябва да се съсредоточи върху създаването на доверие в марката чрез обслужването, съветва д-р Диксън, тъй като именно това ще бъде основният начин за търговия в близко бъдеще.

Каква е връзката между клиентите и компаниите?

Потребителите търсят все по-силна връзка с марките. 32% от българите в интернет следват любимите си марки  в социалните мрежи, което повишава тяхната лоялност. Над половината от потребителите в България са си купили продукт или марка, след като са научили за нея в интернет. Паралелно с това, всеки четвърти е онлайн чрез мобилния си телефон, като половината от потребителите са на възраст между 26 и 35 години.

Това определя и една от основните тенденции в бъдещето на маркетинга - компаниите да се стремят да печелят доверието на клиентите си чрез създаване на ценно за тях съдържание и публикуването му в различни канали. 

Според анализ на Content Marketing Institute, най-успешните маркетингови кампании са били проведени в социалните мрежи, през собствените корпоративни страници и блогове, електронни бюлетини, видеа и статии и публикувани във външна за компанията уеб среда.

С използването на един или няколко от тези канали бизнесът ще може да изгради позитивен имидж сред своите потенциални клиенти и да затвърди връзката с настоящите. 

Д-р Патрик Диксън разказва още за бума в онлайн търговията и как той ще се отрази на хипермаркетите.

Катя Делипавлова

Здравей, аз съм Катя Делипавлова

Здравей, аз съм Катя Делипавлова

Вярвам, че човек трябва да спазва няколко важни правила, за да се радва на стабилно финансово здраве. Най-важното за мен е да харча разумно и да не се поддавам на емоционални покупки.

Още мои публикации