В търговията има тенденции, които са видни за всички, но днес ще споделим няколко, които остават извън полезрението.
Всички знаем, че потребителите ползват все по-често мобилни устройства за пазаруване. Те очакват персонализирано за техните нужди изживяване. Проучват онлайн, но правят покупка в магазина. Това са очевидните тенденции. Но в търговията на дребно се появяват и трендове, които не са толкова явни. Ето няколко от тях, които ще влияят на сектора през 2017 г.
Изкуственият интелект ще помага на търговците
Днес потребителите оставят все „по-дълги“ дигитални следи като шопинг история, профили в социалните мрежи и интереси. Това позволява предлагането на по-персонализирано изживяване и по-добра оферта, тъй като основна цел при онлайн пазаруването е спестяването на пари и удобството.
Съвместното пазаруване означава по-големи колички
Близо 60% от домакинствата си разделят пазаруването на храна. Например, мъжете избират месо и напитки, а дамите плодове и зеленчуци. Това предполага търговците да осигурят повече кошници, но пък затруднява събирането на данни за предпочитанията на домакинствата. Затова някои търговци оставят в магазините си по-големи колички и така стимулират съвместното пазаруване.
Телефонът ще замести портфейла
Скоро мобилният телефон ще бъде по-важен от портфейла. Очаква се през 2021 г. броят на безконтактните карти по света да се удвои, но още през 2017 г. потребителите започват да използват все по-често дигитални портфейли. Това ще бъде стимулирано от въвеждането на универсални стандарти за дигитални портфейли, които ще могат да се инсталират директно на телефона.
Малкото е следващото голямо
Демографската промяна, при която най-активни потребители ще бъдат милениалите ще промени изцяло пейзажа в търговията на дребно. Те търсят персонализирано шопинг изживяване. Това означава, че все повече ще предпочитат продукти и услуги, които могат да им бъдат предоставени от малки местни търговци, които познават своите клиенти и могат да предложат ексклузивитет.
Дигиталният „пазар“ ще е царят
Търговците ще започнат да пазаруват също като своите клиенти от свързани В2В тържища. Така ще могат да осигурят по-бързо по-добри продукти. Дигиталните пазари ще позволят на потребителите да имат по-удобен достъп до желаните продукти и услуги.
Предлагаме ти да видиш и кои други тенденции, ще движат ритейл бизнеса през 2017 г.