Декларация за достъпност

I. Основни положения

„Юробанк България“ АД се ангажира да осигури достъп до уебсайта си в съответствие с чл. 58в от Закона за електронното управление (доп. ДВ. бр.102 от 31 декември 2019 г.) и чл. 39 от Наредба за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги (изм. и доп. ДВ. бр. 4 от 14 януари 2020 г.).

Настоящата декларация за достъпност се отнася до https://www.pbpf.bg.

Стандарт, който е спазен за осигуряване на достъпно съдържание: EN 301 549 301 549 V3.2.1 (2021-03)/ WCAG 2.1.

Дата на първоначално изготвяне на декларацията:

21/03/2025 г.

Дата на ежегодна актуализация (преразглеждане) на декларацията:

21/03/2026 г.

Дата на актуализация  на декларацията след извършена оценка и съществено преработване на уебсайта или мобилното приложение:

21/03/2025 г.

Метод, използван за изготвяне на декларацията:

Самооценка, направена от ЗЕУ, собственик на уебсайта/мобилното приложение.

II. Статус на съответствие

Настоящият уебсайт съответства частично на изискванията на посочения стандарт поради несъответствията и изключенията, посочени в следващата секция на този документ.

Изискване на EN 301 549 v2.1.2 (2018-08)/ Критерий за успех WCAG 2.1

Статус на съответствие

Пригодност за възприемане (perceivable)

9.1.1.1 (А)

Нетекстово съдържание

Частично покрива. Технически обезпечено. В процес на добавяне на липсващите елементи, където е приложимо.

9.1.3.1 (А)

Информация и взаимовръзки

Частично покрива. Изпълнено където е приложимо.

9.1.3.5

Идентифициране на целта на въвеждане

Частично покрива. Изпълнено където е приложимо.

9.1.4.3 (AA)

Контраст (минимални изисквания)

Напълно покрива. Приложен специализиран  инструмент за промяна в контраста при избор на съответната настройка.

9.1.4.13

Съдържание при преминаване или фокус

Напълно покрива.

Пригодност за използване (operable)

9.2.1.1 (А)

Клавиатура

Напълно покрива.

9.2.4.1

Заобикаляне (байпас) на блокове с информация

Частично покрива. Изпълнено където е приложимо.

9.2.4.3 (А)

Ред на назначаване на фокуса

Напълно покрива.

9.2.4.4 (A)

Предназначение на линк (в контекст)

Частично покрива. Изпълнено където е приложимо.

9.2.4.7 (AA)

Видим фокус

Частично покрива. Изпълнено където е приложимо.

9.2.5.3

Етикет в наименование

Частично покрива. Изпълнено където е приложимо.

Устойчивост (robust)

9.4.1.1

Логически избор

Частично покрива. Изпълнено където е приложимо.

9.4.1.2 (А)

Наименование, роля, стойност

Частично покрива. Изпълнено където е приложимо.

Други изисквания

PDF

Публикуваните документи в PDF формат следва да са съобразени с изискванията за хармонизиран стандарт

Неприложимо.

Карта на сайта

Да бъде публикувана

Напълно покрива.

Декларация за достъпност

Да бъде публикувана

Напълно покрива.

III. Обратна информация и данни за контакт

Обратна информация и данни за контакт

(механизмът се използва за уведомяване на отговорните лица за неспазване на изискванията за достъпност (сигнали) и за искане на алтернативи на недостъпно съдържание от гражданите)

Aдрес за предоставяне на обратна информация (сигнали) и предложения относно достъпността на този уебсайт

гр. София, ПК 1766

ул. „Околовръстен път“ 260

 Офис Парк Пощенска банка

 

Връзка към форма за заявление за обратна връзка

https://www.postbank.bg/Contacts/Vrazki-s-klienti

 

Данни за контакт с длъжностно(и) лице(а), отговарящо(и) за достъпността и обработването на заявките, изпращани чрез механизма за предоставяне на обратна информация

Телефон: 0700 18 555 (Обажданията се заплащат в зависимост от тарифния Ви план за разговори към номера  0 700)

Кратък номер: *7224         

 

Процедура по прилагане

На основание чл. 58г от ЗЕУ предоставянето на обратна информация и предложения относно достъпността на уебсайта/приложението се подават на хартия на адрес гр. София, ПК 1766, ул. „Околовръстен път“ 260, Офис парк Пощенска Банка, чрез формата за връзка с клиенти  в уебсайта на Банката https://www.postbank.bg/Contacts/Vrazki-s-klienti, както и по телефона на номер 0700 18 55 / кратък номер *7224.

 Сигналът се разглежда в срок  до 30 (тридесет) дни, като отговорът се предоставя на клиента в зависимост от използвания от него канал за комуникация при депозиране на жалбата:

1. електронна поща;

2. на хартиен носител по пощата на посочен от него адрес с обратна разписка и изходящ номер от деловодния регистър на Банката;

3. по телефона със съдействието на Контактен център за клиенти

В случай, че [наименование на административния орган, лицето, осъществяващо публични функции, или организацията, предоставяща обществени услуги]: „Юробанк България“ АД

1. не отговори на сигнала в посочения по-горе срок  или

2. не предприеме мерките за отстраняване на нарушението на достъпността, посочени в отговора на сигнала.

гражданинът или организацията, подала сигнала, може да подаде жалба до председателя на Държавна агенция „Електронно управление“ (ДАЕУ).

Данни за контакт с длъжностно(-и) лице(-а), отговарящо(-и) за достъпността и обработването на жалбите в Държавна агенция „Електронно управление“:

Жалбите могат да се подават по следните начини:

-      на електронен адрес: mail@e-gov.bg, с посочване на тема: „Жалба относно нарушението на достъпността на интернет страници“;

-      чрез деловодството на ДАЕУ на ул. „Ген. Йосиф В. Гурко“ №6, София;

-      чрез пощенска услуга на хартиен носител на адреса на ДАЕУ - ул. „Ген. Йосиф В. Гурко“ №6, София-1000