В днешния дигитален свят потребителите очакват с няколко клика да намерят цялата информация, която ги интересува в социалните мрежи или корпоративните сайтове.
Искат, когато влязат в онлайн профила си в сайта на електрическата компания, която ползват, да видят в реално време потреблението си. Да могат да закупят избрания телефон през мобилното приложение на телекомуникационната си компания. Искат да кандидатстват за потребителски заем през смартфона си, когато решат, без значение къде се намират.
За да отговорят на високите очаквания на клиентите си, компаниите следва да ускорят дигитализацията на техните бизнес процеси. Не просто да ги автоматизират, а изцяло да ги преосмислят, променят и адаптират, в полза на потребителите.
Това ще доведе до положителен разултат и за компаниите. Чрез инвестицията в софтуери и онлайн магазини могат да се намалят административните разходи, както и времето за продажба. За една единица време през онлайн магазина могат да бъдат обслужени неограничен брой клиенти, което само по себе си води до по-големи обороти и значително по-малко разходи за търговеца.
Клиентите търсят интуитивен интерфейс на корпоративния сайт или онлайн магазина на търговеца. Възможност да се свържат директно с него и да получат отговор или решение на проблема си максимално бързо.
Всяка организация, която отговори на тези очаквания, може да се радва на положително мнение от страна на клиентите си и оптимизиране на бизнеса. Чрез дигитализацията се адаптират търговската и комуникационната политика в онлайн пространството.
Фирмите, които дигитализират процесите си, имат шанс за по-добри финансови резултати, благодарение на това, че предлагат добро клиентското изживяване на потребителите си.