Едно от първите условия, за да бъдеш одобрен за среща с нашите експерти от отдел "Човешки ресурси" е да направиш добро впечатление със CV-то си.
В интернет могат да се открият много статии как да напишеш CV – няма да се впускаме да пишем поредната.
Това, което бихме те посъветвали е да отделиш време и да подготвиш внимателно автобиографията си. Тя ще е твоята визитната картичка, с която ще създадеш впечатление за себе си още преди да сме се срещнали.
Важна част от подбора по документи е преглед на образование, предишен опит, специфични за конкретна позиция изискания. Освен тях, ние търсим и някои умения, които са универсални и биха помогнали на човека да се справи добре на различни позиции, в различен тип дейност, и биха му помогнали да е успешен и на други позиции, освен тази, за която кандидатства.
Ето кои са тези умения и качества, според Вера Минкова, мениджър „Набиране и подбор” в БНП Париба Лични Финанси:
Умения за работа в екип
Много често работата ти ще изисква да си партнираш с други служители от екипа, за да се справиш с поставените задачи и проекти, да работите в екип за изпълнението на общи цели. Ако харесваш работата в екип, трябва ясно да обясниш в CV-то си, че с радост приемаш да споделяш идеите си, уважаваш колегите и си отворен да приемаш информация и предложения от хората, с които работиш.
Комуникативност
Работата в компанията е свързана с интензивна комуникация с много колеги от различни отдели, клиенти и партньори. Това е важно умение, когато се наложи да разясниш продукт или услуга на някой клиент, да си потърсиш информация за функционирането на процес или услуга. Ефективният комуникатор често е добър мотиватор, което означава, че трябва да можеш с лекота да накараш колегите си да свършат задачите си по най-добрия начин.
Умения за вземане на решения и решаване на проблеми
Проблемни ситуации са възможни във всяка работа, а как реагираш на тях определя колко щети биха спестили те. Вземането на решения, които са в най-добрия интерес за клиента и компанията, както и най-ефективното решаване на проблемите с минимален негативен ефект са умения, които се ценят у един кандидат.
Умение за получаване и обработка на информация
Като нов служител, ще трябва да преминеш обучения. Колко бързо си в състояние да разбереш спецификата на работата си ще зависи от способността ти да разбираш и обработваш получената информация. Освен това ще трябва да покажеш инициативност и желание да разбираш работата и задълженията си.
Умения за планиране, организиране и приоритизиране на работата
Като част от екипа на компанията ще имаш отговорност за много и различни задачи. Ето защо един ефективен служител трябва да бъде в състояние правилно да определи приоритетите, за да успява да ги изпълни навреме. Умението да планираш и организираш работата си е от изключително значение за резултатите ти.
Ако това са умения, които и ти притежаваш, опиши ги в автобиографията си. Увери се, че тя представя най-силните ти черти, че притежаваш нужните умения и квалификации. Това е първата важна крачка в търсене на желаната работа.
А ето и как да се представиш успешно на интервюто за работа.
Ако искаш да се развиваш в сферата на финансите и да черпиш опит от най-добрите в бранша, можеш да следиш свободните позиции на сайта ни.