Редовно организираните обучения за повишаване на квалификацията са една от причините БНП Париба Лични Финанси да е предпочитан работодател. Днес ще ти представим трима наши колеги, които отговарят за вътрешно-фирмените тренинги в компанията.
Както сме ти разказвали в блога, обучението е важен фактор за успешна кариера. За разработването и провеждането им ползваме услугите както на външни консултанти, така разчитаме и на собствен ресурс. Наши колеги са пряко ангажирани с повишаването на квалификацията на служителите на компанията. Ползата от това е за всички. Вътрешните обучители на компанията могат да предадат знанията и опита си, а обучаемите получават полезни знания „от извора“ и решения на реални казуси, с които могат да се сблъскат в работата си от колеги, които познават работата им много добре и имат практически опит на същите позиции.
Гостуват ни…
Днес ще ти представим трима вътрешни обучители на БНП Париба Лични Финанси.
Ванина Кукова е Експерт обучения за Оперативен отдел. Тя е в компанията от 2008 г., а първата ѝ позиция е Оператор телефонно събиране. Според нея без тази позиция „Успехът на бизнеса не би бил възможен“. Ива Костова е Експерт oбучения в бизнес линия Директни продажби. Тя е част от БНП Париба Лични Финанси от август 2006 г., когато е започнала като Кредитен Консултант в клоновата мрежа на отдел Продажби. Първите ѝ работни места са в офисите в Бизнес Парк Младост и в центъра на София. Людмила Борисова също е Експерт обучения в бизнес линия Директни продажби. И тя е от колегите с дълъг стаж в компанията, започнала през 2008 г. като Кредитен консултант в Индиректни продажби и по-специално в магазин за бяла и черна техника със силно конкурентно присъствие.
Какво е да си вътрешен обучител?
За Ванина: „Това е човекът с алтернативите и на крайностите. Той е винаги готов да помогне на колегите си, защото това е основната му мисия“. Според Ива най-важно в мисията на обучителя е: „Да се съчетават и балансират бизнес целите и спецификите на бизнеса с очакваните знания и умения, които трябва да имат служителите, за да се постигнат успешни резултати.“ Тя допълва, че един обучаващ трябва задължително да погледне от няколко страни, но най-вече да мисли как ефектът от обучението ще рефлектира върху крайния клиент. А Людмила добавя, че човекът на тази позиция трябва да изгражда и надгражда, за да се постигнат добри резултати.
И трите дами споделят, че зад всяко успешно обучение се крият много часове предварителна подготовка. Това означава задълбочено проучване на трудностите на обучаемите, запознаване със специализирана литература по темата и избиране на подходящи казуси, които да бъдат обсъдени и дискутирани по време на обученията. А най-голямо удовлетворение получават, когато видят че „клиентите“, т.е. колегите, са доволни и, че времето отделено за тренинга е било полезно.
Кои са най-големите предизвикателства?
Голямото предизвикателство пред Ванина е да бъде все по-добра в това, което прави. Позицията на вътрешен обучител предизвиква Ива с: „Динамичната бизнес обстановка и променящите се клиентски очаквания и изисквания“. Тя казва, че обучителите трябва да помислят какви теми за обучения да предложат, за да развият точните умения у колегите, благодарение на които те да отговорят на средата и клиентите. Людмила открива предизвикателството в това, че „Всеки ден е различен и крие нови възможности и постоянни срещи с много и различни хора“. Но това е хубаво, защото всяка среща, всяко ново предизвикателство дават възможност за трупане на опит и за учене от знанията на останалите.
Днес ти представихме колегите, които отговарят за вътрешните обучения в компанията. Техните усилия са една от многото причини защо да избереш БНП Париба Лични Финанси за старт на кариерата си.